Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hodnocení loňské sezóny a Plán na rok 2015

27. 1. 2015

Tak jako každý rok na začátku sezóny, tak i letos bych se rád zamyslel nad sezónou uplynulou a zveřejnil alespoň předběžný plán na letošní rok.

Loňský rok svou účastí v ĆMPR zachraňovala pouze posádka Dandy - Domovník. Balů vyjel v Nepomuku na jaře s Hnátou na vyzkoušení nových tlumičů, ale nedojeli pro technickou poruchu a na podzim s Dejmalem, výsledek ho ale nepotěšil. Ale zpátky k posádce Dandy - Domovník :

Účast v nově vzniklé skupině H5 se zdá být tím pravým motivačním cílem. Zúčastňují se jí vozidla s předním pohonem, kubatury do 1300 ccm ( a pro sezonu 2015 ještě navíc pouze s jedním karburátorem ). Tam, kam přijeli, tam se pěkně umístili, České středohoří dojeli na krásném 3. místě a komplikovanou ( po technické stránce ) Radouň dokonce vyhráli !!! Na podzimním Nepomuku s Hnátou přidal ještě 2. místo. Takže za loňsko má kompletní "bednové" vybavení a opět hezky zviditelnil práci našeho týmu. Dandy má prostě dobře našlápnuto a uvidíme, co bude letos.

poharek.jpg

Stejně jako loni, tak i letos se činnost našeho týmu soustřeďuje na Českomoravský pohár v rallye. Je to náš hlavní cíl. Stejně jako vloni budeme využívat možností testování na menších podnicích AMK Nepomuk, který i letos pořádá dvě soutěže typu eRZetka, tzn. po odjetí jedné RZ ( případně 2 ) následuje servis o délce cca 1 hodina. Pro účely přípravy na velké soutěže ČMPR je toto naprosto ideální scénář a kladný vliv na  zvýšení technické spolehlivosti techniky je  bez diskuze ( testování Balů s Dandym a Hnáta s Pytlákem na květnové akci a Dandy s potencionálním obchodním partnerem a Kiki s Hnátou na podzimní akci ). Plán účasti na ČMPR máme ambiciózní, tzn. maximální počet odjetých závodů a maximální využití domácích jezdců. Rallye Hořovice jsou obsazeny pouze jedním autem s posádkou Dandy - Ef Ryšánková ( novou spolujezdkyní Dana, která by s ním měla absolvovat celý letošní plán ), ale nedávno bylo ohlášeno, že i na tento závod se budou body násobit jeden a půl násobkem, takže se dá předpokládat účast i Balůa. Na Rallye Orlické hory by měl vyjet Balů s Hnátou, na Radouni Dandy s Domovníkem ( nebo Ef ) a opět Balů s Hnátou, na Železných horách a v Litvínově si sedne k Balůovi  Pytlák. Závěrečný Humpolec vynecháváme všichni, pokud budou finance, dalo by se vyjet s WRC. Pro letošní rok, co se týče techniky, budou připravena klasicky 3 auta stávající:

baluroh2.jpg ŠKODA 1000 MB v provedení Š 1150 B5

( dá se očekávat podstatné zrychlení vozu díky osazení novými tlumiči HP, volbou jiných pneumatik a vzadu snad i použití širšího disku kol a změny uložení zadních ramen - pouze v plánu )

kram3.jpg ŠKODA Favorit 136 L Mk2

( další odlehčení vozu, nová spojka, nové pneumatiky na mokro )

hnatarz1.jpg TRABANT 601 WRC

( podstatné odlehčení vozu především o bezpečnostní konstrukci, lehčí výfuk, lehčí ližina pod motorem, lehčí držáky sedaček, nové tlumiče HP, předpokládáme také v tomto případě podstatné zrychlení vozu )

Přibyde však i jedno vozidlo nové, které se v současné době připravuje v katovických dílnách. Bude to TRABANT specifikace S 601 ( jezdec Kiki ) a měl by být připraven k testování na druhý podnik automotoklubu Nepomuk na prodloužený víkend 26.- 28. září.

dilna5.jpg 

Pravidla Českomoravského poháru v rallye se oproti roku 2014 drobně změnila. Pro nás asi nejpodstatnější je předepsání pouze jednoho karburátoru pro skupinu H5 ( tzn. náš Favorit ), která naše šance přiměřeně zvýší. Pro skupinu H2 ( tzn. Š 1000 MB ) se nic zásadního nezměnilo a stále je pro nás výhodou hraniční kubatura třídy 1200 ccm, kde jsme prakticky na maximu ( 1173 ccm ). Naopak obecně nevýhodou pro všechny je ve sportovních řádech předepsání svícení POTKÁVACÍMI světly na rychlostních zkouškách, což nás bude stát určitou část výkonu motoru a zhorší nám to i časy RZ. V této věci budeme muset ještě svolat poradu realizačního týmu a vhodným způsobem ( snížením spotřeby el. proudu ) se přizpůsobit této nové situaci.

V každém případě máme ambiciózní plán, který bychom chtěli završit "bednovými" umístěními v celkovém hodnocení ČMPR 2015 jak ve skupině H5, tak i v H2. Všem zúčastněným přeji mnoho zdaru, sportovního štěstí a hezké závody.

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář