Jdi na obsah Jdi na menu
 


Testování VPRC a WRC v sobotu 1.8.2009

30. 7. 2009

V sobotu 1. srpna proběhlo na letišti Všechov ( u Tábora ) veřejné testování VPRC a WRC před nadcházejícím podnikem Rallye Cupu v Pardubicích. Za úkol bylo nastavení podvozků a motorů na čtvrtý podnik šampionátu. 

Začali jsme zhruba okolo jedenácté hodiny za krásného slunečného počasí, ostatně posuďte sami: teplota (o C) - tlak  (hPa) - rosný bod : 29 - 1040 - 4,3; 29,5 - 1042 - 4,1; 30 - 1043 - 3,9; tlaková tendence- mírný vzestup. Lepší počasí bychom si nemohli přát.

Jako první se nastavovalo VPRC. Díky přetryskování a nastavení karburátoru ( na 2. variantu ) se zlepšil volnoběh, zmizel pocit na plynovém pedálu, cituji: "jako když šlapete do hovna" a motor se celkem ochotně vytáčel k 6,5 tis. otáček. Trochu jsme laborovali i s předstihem a došli k optimálnímu nastavení. Zkoušky jsme prováděli na akceleraci na vzdálenost cca 300 m s řazením všech stupňů. Celkově mohu hodnotit výsledky testováni kladně, co bude na závodech, to ví jen ten nahoře, co nám zase připraví...

Co je ale obrovský skok pro specifikaci WRC, je jen nepatrný krok v jeho úpravě - a sice přechod na ve světě celkem běžný elektrický rozvod 12 V. Hned  na poprvé nelze přehlédnout, že lze bez problémů nastartovat ( bez toho, že by polovina členů RT vozidlo roztlačovala ). Možná se to nezdá, ale oproti 6 V by se na startér dalo dojet nouzově i do cíle erzety. Další změnou, která byla potřeba vyzkoušet a nastavit bylo elektronické zapalování EBZA, se kterým nemáme příliš zkušeností a veškeré informace jsme čerpali od hlavního "zwei-takt" inženýra Oldřicha Hájka prostřednictvím telefonu. V elektroinstalaci došlo také na změnu osazení svíčkami NGK. Dá se říci, že po roce zkoušení poprvé čtyřkanálový motor zafungoval. Má v zátěži kultivovaný chod, a poměrně široké pásmo využitelných otáček, nevadne v dlouhé zátěži, v tahu nezvoní a nemá snahu zadírat se.

Třetím úkolem bylo vyzkoušet v palivu OMV Carrera 100 OČ nová aditiva a jiný motorový olej ( AGIP Racing 2T ). Celkově se nová směs pro WRC zdá být zase o krůček dál, jak v kvalitě složení, tak i v trvanlivosti smíšení jednotlivých složek. Aditivum pro VPRC bude odzkoušeno na soutěži v Pardubicích. Více informací o složení palivové směsi zde nelze zveřejnit, protože tyto informace jsou velice důvěrné a patří mezi týmově neveřejná témata. 

V jádru lze testovací den ve Všechově považovat za zdárný, neprojevily se zde žádné závažné závady a věříme, že jsme na 4. podnik Rallye Cupu připraveni.

Balů v.r.

doplnil Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re složení paliva ve WRC

(Hnáta, 3. 8. 2009 14:32)

Rád bych se Vám, drahý špióne, omluvil, ale nezbývá mi dodat, že přihlížející přítomní byli předem upozorněni, že nemohou být přítomni při míchání aditiv, vy jste toto naše nařízení nedbal a tak ochranka konala pouze svou povinnost. O celém incidentu jsem byl posléze vedoucím bezpečnostní služby HRT ( BISHRT ) obsáhle a vyčerpávajícím způsobem informován. Fotoaparát, límec od vaší košile, levou sandálu, rozšlápnutou paměťovou kartu a drobně pomačkanou čepici s nápisem INVESTIGATION, vám zašleme v nejbližších dnech spolu s omluvným dopisem prostřednictvím České pošty.

Složení paliva ve WRC

(Špión, 3. 8. 2009 10:45)

Bohužel jsem nebyl natolik blízko, abych rozeznal přesné složení ingrediencí, ale fakt, že při mísení směsi byl jeden člen týmu oděn do protichemického obleku, gumových rukavic a štítu ze soupravy "Júnij chémik", zatím co ostatní byli v uctivé vzdálenosti, lze předpokládat, že palivo bude hodně výbušné. Co chvíli jsem zahlédl modrozelený záblesk, fialový kouř a po dokončené chemické reakce, byl oděv odložen a ostatní povoláni z úkrytu. Podezřelé bylo i to, že při tankování byli vybyveni oba aktéři chemickými štíty a i přes tuto ochranu měli oba odvrácenou tvář. Více jsem bohužel nezjistil, neb jsem byl odhalen a týmovou ochrankou odehnán, fotoaparát mi byl odejmut a videozáznam zničen.