Jdi na obsah Jdi na menu
 


Trabant S 601 - bezpečnostní klec

1. 4. 2015

Bezpečnostní klec je nejdůležitějším prvkem pasivní bezpečnosti soutěžní posádky. Chrání ji v případě nehody před nadměrnou deformací struktur karosérie a proniknutím velkých předmětů do kabiny vozidla.

 

 

Právě z tohoto důvodu jsme byli postaveni před problém přestavby nevyhovující struktury pořízeného torza vozidla na bezpečnostní klec odpovídající Příloze "K" FIA.

 

 

Trubky by měly procházet co nejblíže vnitřního profilu kabiny, mohou se dotýkat vnitřního povrchu, přední část by měla kopírovat přední sloupky, aby neztěžovala výhled čelním oknem. Spojena je s karoserií pomocí připevňovacích desek ( přivařeny ke vzpěrám a obloukům ) k vyztužovacím deskám ( přivařeny ke karosérii ) v předepsaných 6-ti bodech. Tyto desky jsou vzájemně spojeny buď šroubováním ( min. 3 x 8 mm šroub ISO 8-8 nebo ČSN 8G ), nebo svařením po celém obvodu připevňovací desky.

 

 

V místě očekávaného styku s přilbami posádek je vhodné konstrukci obalit pružnou nehořlavou hmotou, která v případě nárazu přilby do konstrukce pohltí část kinetické energie.

 

 

Hnáta v.r.

fotodokumentace provedení dole:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bezpecnostni-klec.jpg

 

komentář dole:

 

 

 

 

APRÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍLwink

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Bezpečnostní klec

(Martin, 1. 4. 2015 20:09)

předpokládám, že tato úprava je určena do velice nebezpečného prostředí hemžícího se individui s RPG :) . Odhaduji to podle té bezpečnostní rámové klece proti kumulativním střelám :)