Zahájení programu E-Formule
Dnešním dnem realizační tým HRT začal pracovat na - v současnosti velmi diskutované - elektromobilitě v autosportu. Nechceme zůstat pozadu za novými trendy FIA, nechceme se stát brzdou tohoto moderního vývoje, nechceme být pasivní, zpátečničtí, ba přímo staro-strukturální, zkostnatělí, či skeptičtí. Začali jsme proto s vývojem elektromobilu pro sportovní použití zatím s pracovním názvem "E.T.rabant". Tento prototyp by se měl 1.4.2020 zúčastnit testování v Bělé pod Bezdězem (podle posledních zpráv zde budují servisní parkoviště s 33 nabíjecími jednotkami). Poté,v sezóně 2020, plánujeme účast v nově vzniklé třídě ČMPR , a to skupinu E do 650 Wattů. Vozidlo bude osazeno axiálním elektromotorem o příkonu 649 W, který bude přes keramickou spojku připojen ke čtyřstupňové převodovce ( pohon předních kol ).
Teprve druhá generace elektrických vozidel - na které se začne pracovat 31.12. tohoto roku - bude splňovat myšlenku vozidel EWRC, tzn. pohon všech kol s motorem pro každou nápravu, v nejvyšší klasifikaci ( tzn. 2 x 35 kW ), ale to je zatím hudba daleké budoucnosti.
Ale zpět k našemu současnému prototypu: Mimo elektromotoru, jsme museli vyřešit ještě několik problémů ve věci zvýšené hmotnosti Li-ion baterií. Z důvodů snížení těžiště jsme je umístili pod podlahu vozidla do prostoru za příčný nosník tzv. "vlaštovku" ( německy v originále " schwarzeweisevogel" ) až po příčný nosník zadního listového pera tzv."buřt" ( německy "wurstesprusle" ). Přibyde taky mohutnější ližina, která bude Li-ion články chránit proti poškození a protože jsme se poučili z nedávných požárů vozidel T...., celý komplet bude uložen v polyuretanovém nehořlavém loži potaženém desetimilimetrovou vrstvou speciálního betonu, který byl použit na druhou generaci sarkofágu v Černobylu. Uživatelské ovládání elektromotoru obsluhou je variabilní, buď nožním potenciometrem ( obdoba "elektrického" plynu ), nebo ručním reostatem na pravé příčce volantu.
O průběhu prací na novém prototypu vás budeme příležitostně informovat. Náš realizační tým pevně věří, že přispěje svou troškou do ochrany ovzduší, a to nejenom globálně, ale i podél tratí rychlostních zkoušek.
Hnáta v.r.