Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda 1000 MB VPRC ( Evo 4)

2. 6. 2008

Obrazek

Přes avizované ukončení vývoje vozu ( kolikáté již ??? ), přeci jen došlo ke změnám  na podvozku, brzdách a na převodovém ústrojí, které přeci jen - i když ne o moc - posunuly VPRC zase o kousek dopředu (...a bude to stačit? ) a zlepší se tím jízdní vlastnosti.

Podvozek Přední náprava byla snížena oproti Evo 3 o 2,5 cm, nainstalovány byly tvrdší pružiny. Zadní náprava byla o 1,7 cm podložena  a zkráceny podvěsy, aby nedocházelo při odpružení k přílišnému prověšení poloos a tím tvoření nefunkčních tzv. "pozitivů".

Brzdy  Byla nainstalována vložená hydraulická ruční brzda Speedpro. Její brzdný účinek je větší, než se předpokládalo, což zpočátku způsobilo problémy s jinak vysoce kvalitními polskými zadními hadicemi, které nevydržely vysoký brzdný tlak a k překvapení všech se vytrhly z holendrů. Na odstranění této závady pracuje tým technických specialistů HRT z oboru defektoskopie. Výsledek našeho zkoumání zveřejníme.

Karoserie Na přední kapotu byly namotovány "deflektory" u výdechů od chladiče pro lepší odvod teplého vzduchu.

Převodovka Díky štědrosti sponzora ETC s.r.o se nám podařilo zakoupit a následně instalovat do vozu tzv. krátkou převodovku, která se ještě díky panu Sixtovi vyrábí. Je vyráběna podle homologačního předpisu pro Š 130 LA a pro naše potřeby jsme zvolili stálý převod 4,22. Ten bude plně vyhovovat běžným profilům tratí RC08. Výhodou této převodovky je dlouhý 1. rychlostní stupeň a pak následně rychle jdoucí stupně za sebou, kdy motor pracuje vždy v ideálních otáčkách při největším kroutícím momentu. Rozestupy mezi jednotlivými stupni jsou cca 1000 ot/min. Výsledná rychlost vozidla je sice nižší, ale nesrovnatelně rychleji dosažená.

Díky těmto změnám jsme opět vylepšili technickou úroveň vozu a posunuli jej do další evoluce tedy Evo 4.