Jdi na obsah Jdi na menu
 


Trabant 601 WRC 6V ( EVO 2 )

31. 5. 2006

Obrazek

Tento soutěžní speciál vychází ze sériového vozu T 601 z roku výroby 1979. Karosérie je kompletně vyztužena přidanými sváry v místech sériového bodování především v místech prahů, sloupků a dveřních otvorů.

Vnitřní vybavení: Ochranná konstrukce je konstruována s ohledem na maximální bezpečnost a splňuje podmínky  Přílohy K FIA. Jsou zde použity trubky rozměrů 38x2,5 ( zadní oblouk, zadní vzpěry ) a 38x3 ( přední oblouk, spojnice oblouků a diagonální vzpěra ). Sedadla BIMARCO COBRA, dvoupalcové čtyřbodové pásy SCHROTT, intercom, za zmínku stojí speciální termoizolační držák lahve na předním oblouku klece, ve kterém je možno bezpečně převážet až 0,5 litru izotonického nápoje, což bývá využito především při dlouhých rallye v horku ( např. Rallye Akropolis apod. )

Motor: dvoutaktní dvouválec s plněním šoupátky, objem 630 ccm, komprese 11:1 - uložení hlav systémem Jurka, výkon 49,9  k/5500 ot., kroutící moment - nezměřeno ( maximum při 2500 ot./min )

Plnění: 2 vzduchové filtry, horizontální karburátor Jikov 36, 2 šoupátka otevírají 33° za DÚ zavírají 80°za HÚ, 2 sériové + 1 přidaný přefukový kanál na válec, přivstřik vody do válců řízen systémem HRT-WASSERSPRITZEN s přímým ovládáním levou rukou na volantu ( ve stádiu zkoušek )

Vyplachování: výfuk 46 mm od horní hrany válce, plechové svody, výfuk SeifaHRT( odhlučněný příčný rezonátor, podélný tlumič a odrazová clonka za tlumičem ) vychází pod levým prahem

Převodovka: pětistupňová ( 4 dopředu, 1 dozadu ) s odvětráním přes bavlněný filtr, řazení sériové s přidaným systémem HRT-LOCKREVERZE bránícím chybnému zařazení zpětného chodu při dopředné jízdě, shora přidaný silentblok pro omezení natahování spodního silentbloku  v levotočivé zatáčce

Podvozek: Pomocný rám rozšířen a vyztužen, přední listové pero s přidaným 3. listem, přidané a vyztužené dorazy, podvěsy originální, zadní listové pero s odebraným 5. listem, odebrané originální dorazy a přidané speciální dorazy, podvěsy originální zkrácené, tlumiče (prodloužené) vpředu VAZ přední, vzadu Š120 přední. Rezonátor a motor chráněn proti poškození duralovou lyžinou tl.6 mm.

Brzdy: Přední bubnové W353 chlazené, zadní originální v současné době nechlazené

Maximální rychlost: kontrolka směrových světel ( cca 140 km/h ) podle použitých převodů

Spotřeba: 15- 45  l/100 km podle použitého nastavení karburátoru a profilu tratě

Používané pneumatiky: MATADOR SM-2 přední střední směs, zadní měkká směs

Používaný olej: motor - Shell Advance VSX polosyntetický, variantně ESSO, případně REPSOL - poměr 33:1 nebo 40:1 podle použitého klikového hřídele, převodovka - PP 80 mineral