Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda 120 LX viz. Š 130 LR

11. 1. 2019

Abych nejdříve přiblížil čtenáři složitý nadpis této kapitoly:

Koncem loňského srpna ( 2018 ), jsme začali pracovat na dlouho uložené škodovce, která by měla v našich týmových barvách druhé generace ( žlutá a černá ) vyjet do zkušebního závodního režimu v září 2019. Jedná se o stavbu ŠKODY 120 v provedení LX ( motor 1174 ccm, vlečená zadní náprava, pětirychlostní převodovka ) ovšem v designu ŠKODY 130 LR.

hpim7233.jpg

Vůz bude mít různá evoluční řešení, která odstraní některé konstrukční nedokonalosti z roku 1988 (odst. 1 níže), popřípadně řešení, která usnadní jezdci ovládání vozu (odst. 2 níže): 

Ad1) Důležité je vyztužení karoserie v příčném směru ( pro zlepšení jízdních vlastností v případě driftingu ), uložení podélné části zadního ramene namísto pryžového silentbloku do unibalu ( zlepšení vedení zadní části vozu ), výměna plastového mezikusu táhla řazení za ocelový ( předejití přetržení mezikusu při rychlém řazení ), jiné uložení motoru v příčce karoserie ( zvýšení tuhosti uložení motoru, odstranění problému bočního namáhání silentbloků motoru ), nahrazení předních dvoupístkových brzdičů za čtyřpístkové ( zvýšení brzdného účinku předních brzd ), přenesení hmotnosti vozidla více dopředu a snížení těžiště vozidla ( zlepšení vedení vozu přední nápravou ), změna ovládání plynový pedál - klapka karburátoru ( odstranění váznutí ovládací struny, možnost nouzového dojetí při přerušení struny ).

Ad2) Změna sklonu sloupku řízení, změna pozice řadící páky, změna vzdálenosti plynového pedálu od hrany sedadla, změna úhlu pedálu brzdy a spojky, sdružené ovládání hydraulické ruční brzdy BA-BRSPO19 ( konstruktérská skupina BALŮ, číslo regionálního patentu 201801HRT ), změna cirkulace vzduchu v kabině a další úpravy.

Tato kombinace je maximální možností jak - vzhledem k našemu omezenému týmovému rozpočtu - postavit repliku jedné z nejkrásnějších kapitol soutěžní historie mladoboleslavské škodovky, uplatnit nejnovější technologie a přístupy vyvinuté našimi předními inženýry a zároveň mít možnost účasti na závodech ČMPR ve skupině H2 ( do 1200 ccm ).

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář