Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda Favorit 136 L / Mk2

18. 8. 2010

Tento automobil byl původně postaven v roce 1995 ze sériového vozidla ŠKODA Favorit 136 L r.v. 1988 podle homologačního listu pro sk. N. V letech 1996 až 1998 se zúčastňoval M ČR v rallye. 

 

V zimním období roku 2012 proběhla rozsáhlá přestavba, spočívající především v použití silnějšího motoru a lépe odstupňované převodovky. Hmotnost byla snížena o cca 40 kg použitím organických skel a dalším odlehčením skeletu vozidla.

Specifikace pro rok 2012:

 dscf2015.jpg

Karosérie:  vybavena bezpečnostní konstrukcí splňující podmínky přílohy J FIA. Lehké zasklení bočních a 5. dveří makrolonem.

Motor:   Škoda 1 398 cm3,  OHV, 8V  Stavba Tomáš Fojtíček. Cca 90 kW / 7500 ot. Vačková hřídel 304°/304° Kreibich, kovové těsnění pod hlavou, rozdělovač s Bosch kladívkama a křivkou Bosch, cívka upravovaná typ "Bosch",  náplň Castrol motorsport 10W-60,  karburátor Pierburg s úpravou okruhu sytiče a I. a II. stupně,difuzory 22 - 26,  vzduchový filtr molitanový UNI

Převodovka: šestistupňová + 1 (6 dopředu, 1 dozadu),šikmý zub, skládaná Karel Ulbricht, ozub. kola výroba p.Sixta. Stálý převod 1:4,117. převodové poměry 1-3,3076, 2-1,9130, 3-1,3571, 4-1,13885, 5-1,0256, 6-0,9500 vše řazeno synchrony, zpátečka lankem.

Výfuk: kompletní pro skupinu A5 provedení bez katalyzátoru

Podvozek: výškově stavitelné pružící a tlumící jednotky HP Sporting pro skupinu A, uložení v unibalech

Vnitřní vybavení: čtyřbodové pásy SPARCO 3 palcové, sedačky SPARCO SPRINT, ruční HP SPARCO 2 kg prášek

Základní spotřeba: 15 -25 l/ 100km podle profilu tratě a nastavení

Maximální rychlost: cca 175 km/h podle použitých převodů a kol

Používané pneumatiky:

suché: KUMHO C03  180/530 - R13 K60 vpředu K21vzadu (popř. K21/K11)

mokré: Maxsport 185/ 65 - 13 přední střední směs, zadní měkká směs

 dscf2002.jpg

Specifikace do roku 2011: 

Škoda Favorit 136 L N

 

Obrazek

Karosérie je vybavena bezpečnostní konstrukcí splňující podmínky přílohy J FIA.

Motor (do konce roku 2011): základ Š 136 L, 52 kW / 5400 ot., vačkový hřídel 285/285, komprese 10,5:1, karburátor Pierburg s úpravou okruhu sytiče a I. a II. stupně, vzduchový filtr molitanový UNI

Převodovka (do konce roku 2011): šestistupňová ( 5 dopředu, 1 dozadu ) originál Pick-up

Výfuk: kompletní pro skupinu A5 provedení bez katalyzátoru

Podvozek: výškově stavitelné pružící a tlumící jednotky HP Sporting pro skupinu A, uložení v unibalech

Vnitřní vybavení: čtyřbodové pásy SPARCO 3 palcové, sedačky SPARCO SPRINT, ruční HP SPARCO 4 kg prášek

Základní spotřeba: 12-17 l/ 100km podle profilu tratě a nastavení

Maximální rychlost: cca 165 km/h podle použitých převodů

Používané pneumatiky: MATADOR 160/530 - 13 SM-2 vpředu vždy o stupeň tvrdší než vzadu, Maxsport 185/ 65 - 13 přední střední směs, zadní měkká směs - na vodu, Vraník 165/70 - 13 SPORTCROSS - na nezpevněný povrch.

Oproti výše uvedené fotografii je v současné době v týmových barvách.

apardubicehnata.jpg