Jdi na obsah Jdi na menu
 


IC WEST historic rallye Kramolín

30. 9. 2006

Ve čtvrtek 28.9. se naše dvě posádky zúčastnily IC WEST historic Václavské rallye v Kramolíně. Trať tvořil jeden uzavřený úsek, který se dopoledne jel 3x jedním směrem a odpoledne protisměrně. Počasí nám nebylo příliš nakloněno, ráno mrholilo, silnice navlhlá, zvláště kousky litého hladkého asfaltu byly kluzké. Naštěstí přestalo mrholit a ve druhém průjezdu (RZ2) byla silnice již takřka suchá. Pro náš team byl tento podnik úspěšný, zvláště pro posádku Trabantu WRC 6V, kterážto zvítězila ve své třídě. Posádka Škody 1000MB VPRC dojela na 9. místě ve své třídě, což lze také považovat za malý úspěch.

Škoda 1000MB VPRC: Počasí zrána nebylo příliš růžové ( takové spíš šedivé ) a tak v posádce, lépe řečeno u Balů, byla znát menší nervozita, neboť po svém comebacku do rally neměl možnost vyzkoušet pneumatiky Markgum na vlhku. Než rozstřelit za potlesku krvelačných diváků VPRCéčko v první RZ, byla zvolena taktika opatrnější jízdy. Zjistiv, že to s přilnavostí není tak nejhorší a trať začala osychat, šly veškeré zábrany zvolna stranou. Postupné zlepšování časů cca o 10 vteřin na předchozí RZ vedlo k údajně 6. místu po prvním kole. Vyměněná poloosa nevykazovala žádné změny v jízdních vlastnostech a nové ovládání plynu vlastní konstrukce typu HRThrottlequick 1 se ukázalo jako naprosto bezchybné a spolehlivé. Novinkou byla též zabudovaná kamera uvnitř vozu, čímž vznikly záběry z vozu jako u "velkých kluků" na rallye, poněkud však pomalejší. Protisměrné odpolední vedení  RZ se nám už tolik nelíbilo a menší chyba v rozpise na konci RZ nám znepřijemnila odpoledne. Myslím však, že jsme díky této chybě byli před cílem nejrychlejší a také myslím že určitě jediní, kdo měl před L7 do cíle zařazený 5. r.s. a 140 na tachometru. Jinak se už během závodů nic zvláštního nestalo a dovedli jsme bez úhony naše VPRCéčko "Krtka 2" do cíle na celkovém 9. místě ve třídě.

Trabant 601 WRC 6V: O komentář se pokusím stylem jednoho nejmenovaného portálu:

RZ 1       Kramolín - Kramolín ( doprava )        4,9  km

info: Zajíc R. ( křičí z auta směrem k Hnátovu trabantu ) - "Co to tam máš za motor,vole...?"

info: Hnáta - "Nějak nám poskakuje zadek a je to nějaké neklidné. Pneumatiky jsme ale zvolili dobře."

info: Pytlák - "Pěkně to klouže a poskakuje, silnice mi připadá užší než při tréninku."

Ještě před startem do RZ1 padlo ve vedení HRT rozhodnutí, že přestože je mlha a drobně poprchává ( a nemaje intermedia ), pojedeme obě auta slicky. Je faktem, že i ti, kteří pojedou polosuché, budou zezačátku pomalejší, takže naše ztráta by neměla být na 5 km nějaká nepřekonatelná. Balů zkouší pneumatiky, jede pomaleji a klouže se na zrcátkách, Hnáta poskakuje po silnici sem a tam - je to vidět i zvenčí. Přesto časy nejsou tak nejhorší.

               Pořadí H1 po RZ1:

1. Hnáta            Trabant 601 WRC 6V                 0:04:03,0

2. Zajíc              Trabant 601 RS                          + 00:09,2

3. Bučko            Trabant 601                                + 00:30,4

4. Převrátil         Trabant 601 RS                          + 00:37,8

5. Kubeš             Trabant 601 S                            + 10:00,0

RZ 2       Kramolín - Kramolín ( doprava )        4,9  km

info: Hnáta - " Museli jsme trochu snížit tlak na zadní nápravě, jinak všechno v pořádku, na časy se podívám až teď."

info: Zajíc R. ( přiběhne do servisu HRT ) - " Ukaž co tam máš !!"

Druhý průjezd se jel už prakticky na suchu, pouze příjezd do Kozlovic je v úvozu a tam je ještě mokro. Balů se zrychluje, Hnáta taky. Zajíc jede jak o život. Pořadí v H1 se nemění.

               Pořadí H1 po RZ 2:

1. Hnáta            Trabant 601 WRC 6V                 0:07:56,4

2. Zajíc             Trabant 601 RS                           + 00:12,1

3. Bučko           Trabant 601                                 + 00:57,2

4. Převrátil        Trabant 601 RS                          + 01:17,1

5. Kubeš           Trabant 601 S                             + 20:00,0

RZ 3       Kramolín - Kramolín ( doprava )         4,9  km

info: Hnáta - " V Kozlovicích jsme byli předkem venku, ale jinak všechno v pořádku. Jsem nervózní jako pes, jet na první pozici a hlídat se, abych neudělal chybu, je pro mě nezvyklá situace."

info: Zajíc R. - " Dneska už to dokroužíme, na Jirku nemáme."

V této RZ zajíždí oba vozy HRT nejrychlejší časy, trať je ideálně suchá, pouze dlouhé přestávky mezi RZ jsou nevýhodné z hlediska zahřátí pneumatik, takže se vlastně pořád jede na studených gumách. Ve vracáku v Kozlovicích byl Hnáta předkem ve škarpě, ale nezdrželi se tam, Balů v Maňovicích prohlíží kapličku ze všech stran, ale bezdotykově. Situace s nervozitou Hnáty je patrná, protože v servisu sprdnul Balů pro úplnou blbost ( halt takový magoři jako Loebové, Meekeové a Charouskové jsou na vedení v soutěži zvyklí a své emoce zvládají). Zajíc - přestože říká, že ne - tahá jak to jen jde...( máme své lidi na trati, tak to vidí ).

               Pořadí H1 po RZ 3:

1. Hnáta            Trabant 601 WRC 6V                 0:11:44,6

2. Zajíc             Trabant 601 RS                           +00:16,6

3. Bučko           Trabant 601                                 +01:24,3

4. Převrátil       Trabant 601 RS                           +01:50,5

5. Kubeš          Trabant 601 S                              +30:00,0

RZ 4       Kramolín - Kramolín ( doleva )         4,9  km

info: Hnáta - " Něco tam vpravo vpředu, kurva, vrže, ale jinak jsem v neurotické pohodě."

info: Zajíc - " Přezuli jsme na jiné gumy, ještě se pokusíme..., ale nejsem na ně zvyklý."

Teď se jede poprvé v opačném směru, je to více do kopce, ale závěrečné horizonty se dají v tomto směru jet opravdu naplno a diváci to vědí. Maňovice jsou z tohoto směru taky o moc srdcovější, Kozlovice koukatelnější, ale jinak ta trať je opačně lepší. Balů si před cílem - díky  chybě v rozpisu - zkouší brzdy, naštěstí vše funguje dobře a zastavuje ještě před mlíkem.

               Pořadí H1 po RZ 4:

1. Hnáta            Trabant 601 WRC 6V                 0:15:47,9

2. Zajíc             Trabant 601 RS                           + 00:23,5

3. Bučko           Trabant 601                                + 01:52,9

4. Převrátil        Trabant 601 RS                           + 02:21,9

5. Kubeš           Trabant 601 S                             +30:26,7

RZ 5       Kramolín - Kramolín ( doleva )          4,9  km

info: Hnáta - " Museli jsme vpravo vpředu něco upravit, už je to v pořádku, už to nevrže."

info: Balů - " To bylo něco s tím mlíkem, ještě na tom horizontu ve 140 jsem  nevěřil, že ta trať nevede rovně, potom skoukneme záznam. Dobrej úlet..."

info: Pytlák - "Musíme vydržet, byla by to škoda podělat to někde nějakým zbytečným výletem...Třeba za těmi Maňovicemi, tam kdyby něco v té zatáčce prasklo..."

Na pořadí v H1 se nic nemění, dělá se opravdu hezky, konečně z mraků vykouklo slunce. Všude plno diváků, v Kozlovicích sedí i na zdech nad tratí. Vlajka HRT vlaje  mezi Kozlovicemi a Kramolínem.

               Pořadí H1 po RZ 5:

1. Hnáta            Trabant 601 WRC 6V                 0:19:51,0

2. Zajíc             Trabant 601 RS                           + 00:31,5

3. Bučko           Trabant 601                                + 02:21,9

4. Převrátil        Trabant 601 RS                          + 02:44,4

5. Kubeš          Trabant 601 S                             + 30:41,7

RZ 6       Kramolín - Kramolín ( doleva )         4,9  km

info: Hnáta - " Zezačátku jsme jeli na 1 válec, vypadalo to hodně špatně."

info: Pytlák - " Tam v té levé pod Maňovicemi jsi mě konečně trochu šetřil."

Na startu se Hnátovi ulila svíčka a chytla se až po 300 metrech na horizontu nad Kramolínem. Zajíc pěkně tahá, čeká na Hnátovu chybu, ale dává mu jen 0,2 sec. A už je dobojováno...

               Celkové pořadí H1 v cíli:

1. Hnáta            Trabant 601 WRC 6V                 0:23:55,9

2. Zajíc             Trabant 601 RS                           + 00:31,3

3. Bučko           Trabant 601                                + 02:41,7

4. Převrátil         Trabant 601 RS                          + 03:00,4

5. Kubeš           Trabant 601 S                             + 30:48,3

Myslím, že se tato jednodenní soutěž pořadatelům z RKHA Plzeň opravdu vydařila, připravena byla bez chyby, k žádnému záseku nedošlo, startovalo se v intervalu 30 sec, což kvitovali především diváci - pořád se něco dělo - ohlasy na různých webech veskrze pozitivní. Ale hlavně  - opět oba naše vozy dojely, jeden dokonce na první pozici a tak věřme, že posádku WRCéčka budeme nadále vídat na stupních vítězů a posádku VPRCéčka nebudeme již ve výsledkové listině hledat na jejím konci. Držte nám palce na Rallye Střela 27. a 28.10.2006 v Žihli.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re pěkný

(Hnáta, 3. 10. 2006 21:01)

To víš, že jen kecal, že to balí, naši mechanici ho viděli každej průjezd a opticky byl rychlejší než my. Jen se nás snažil uchlácholit a přitom tahal jak magor.

Pěkný :-))

(Petr TRT Liberec, 2. 10. 2006 12:10)

Pěkná reportáž :-)). Tak Zajíc to vzdával už po 2RZ a ztrátě 12s., jo? No to je vomáčka :-).To pro nás nejni žádnej odstup :-)))))).V Hořovicích jsme na Svacha s tou červenou stovkou ztráceli po první RZ 12s., no a po druhý RZ v tom lese už jsme měli 1Os. zpátky :-)))). Pak ovšem zaúřadovala vlnka na vnitřku zatáčky, kterou jsem si nezapsal a byli jsme v řiti (teda v metrovým bodláčí ze kterého se fakt pěkně leze, zvlášť když přistanete na střeše:-)))).No ale ještě na návsi jsme na něj podle měření lidí z teamu měli 6-8s. :-))))).No nic v Žihli ho posekáme :-)))- doufám, že pojede....