Jdi na obsah Jdi na menu
 


VP Hořovice - sprint (5.kolo)

11. 9. 2006

S Volným pohárem 2006 jsme se rozloučili právě v Hořovicích v sobotu 9. září na jejich jednodenním rallyesprintu. Počasí nám opravdu přálo a za krásného slunného dne bylo bez větších záseků odjeto všech devět rychlostních zkoušek. RZ Drahoňův Újezd a RZ Chotětín byly úplně nové, trochu nám pomohla znalost druhé části "Újezda" ještě ze soutěží nesmiřitelné konkurence ASK ( ARK Hořovice ). RZ Kařízek byla taková každoroční klasika, opět trochu zpomalená loňská RZ s variantou přes obec Osek. Co bylo však nejdůležitější: OBA NAŠE VOZY DOJELY, Z TOHO JEDEN NA BODOVANÝCH POZICÍCH!!!!!!!!!

Škoda 1000 MB VPRC: S velkým napětím jsme očekávali zprávy od posádky především ze dvou prvních RZ, zdali se podařilo odstranit problémy s vloženými válci, které bylo nutno ještě po testování přestavět na nové přesahy. A výsledky z RZ nám daly za pravdu, že je vše - díky především Balů - v naprostém pořádku. Výsledné časy z prvních třech RZ ještě nebyly podle těch nejlepších představ. Nervozita si vybrala svoji daň a přidáme-li k tomu jízdu s levým okem neustále na teploměru a pravým na trati, nemohly být výsledky uspokojivé. Také trochu zazlobila spojka, ale ta si po několika tvrdých startech do RZ sedla a zlobit přestala. Nervozita opadla, teplota se držela v rozmezí  mezi 75 a 85 stupni, mohli jsme se více soustředit na jízdu samotnou, tak postupem času - s každým dalším kolem - se dařilo v průměru tak o 8-10 sec časy zlepšovat i na úkor toho, že začala zlobit v jednom zadním kole brzda. Na 2.RZ dokonce o 18 sec oproti prvnímu kolu. Podle dávno platných "Závodyho zákonů", kdy se rozbije to, s čím jste vůbec nepočítali, začal vypovídat službu plynový pedál. Jeho chod byl stále tužší, plynulost veškerá žádná,tak vlastně spolehlivé byly pouze dvě pozice a to buď bez plynu, nebo plnej knedlik s určitou prodlevou a pak skokový nárůst. Při zkoušce pedálu před startem RZ před časovkou při vypnutém motoru si struna plynu zlověstně pobrukovala pár tónů z  beethovenovské 9.symfonie naznačujíc, že taky nemusí vydržet. K těmto problémům se v druhém kole na 3.RZ přidala šňůrka od klíčů zapalování, která se záhadným způsobem zahákla za již zmiňovaný pedál a v rozhodujícím okamžiku jej blokovala. Závada byla provizorně odstraněna a v cíli definitivně vyřešena odhozením oné šňůrky velkým obloukem do pryč. ...A to, že se podělal jeden z ventilátorů, to už byla pouze taková úsměvná třešnička na dortu všech těch sobotních průserů. Dále již probíhalo vše celkem klidně, až na malé problémy v komunikaci spolujezdkyně - především na RZ 2,5,8; podařilo se nám dlouho očekávané a tolik potřebné, dokončení závodu.

Trabant 601 WRC 6V: Před startem v servisu došlo k malé vypjaté situaci ( ale nedostavila se fáze házení nářadí ven ze stanu ), když bylo zjištěno, že nesvítí žádná světla mimo pravých obrysových. Závada byla provizorně opravena alespoň tak, že svítila dálková světla, a bez časové ztráty jsme nastoupili ve svém čase na startovní čáru na letišti v Tlustici. První RZ se nesla v rozevlátém duchu, protože zbytky neodstranitelného asfaltu na zadních pneumatikách z testování udělaly své především ve vracečkách v první části RZ a potom v rychlém klesání za lesem. Silnice však byla  ve všech problematických pasážích díkybohu dostatečně široká a tak jsme dovedli auto v pořádku do cíle RZ. Z trabantů jsme dojeli na druhém místě a Charousek nám - jako klasicky - nadělil 11 sec. Druhá RZ měla nevýhodu v tom, že se mohla najet jen dvakrát - což je pro nás tragicky málo - proto jsme začali opatrněji a na čase se to hned projevilo: udrželi jsme si sice průběžné druhé místo v trabantech, ale dostali jsme od Charouska 26 sec  ( celková ztráta už pekelných 37 sec ). Vzhledem k technickým problémům Kašparova ( přidírání pístu ) a Lukešova ( závada v dobíjení ) auta to vypadalo, že se celý den pojede se stejným scénářem a pokud se nic mimořádného nestane, tak taky na druhém místě dokončíme. Tento předpoklad platil pouze do třetí RZ Kařízek, kde po několika kotrmelcích za obcí Osek končí Charousek s bagrováním pole a odstupuje ze soutěže. Zaujímáme vedoucí pozici modře kouřících dvouválcových vozů. Ve čtvrté RZ  se dostavují technické problémy s řazením pěkně jedoucího Kopáčka jun. s wartburgem a poprvé jsme mu 2 sec vrátili, v následující RZ v lese už trochu víc taháme a zlepšujeme se proti prvnímu kolu o 4 sec - Kopáčkovy problémy s řazením narůstají a jede už jen 2. a 4. stupeň, posouváme se v pořadí před něj s náskokem 18 sec. Pořadí se ustálilo až do RZ 7, kdy vyvrcholily problémy Kašparova trabanta již třetím zadřením pístu a do RZ 8 již nenastupuje. Lukeš stále nedobíjí a jede po servisu už druhý akumulátor. Poslední RZ už jedeme jen pro diváky, protože na Golfa Kopáčka sen. samozřejmě  nedosáhneme, a tak končíme na 6. místě ve třídě a první z trabantů.

Celkově lze hodnotit tento podnik velmi pozitivně. Obě posádky byly úspěšné, byť každá z jiného pohledu. Posádka vozu Škoda letos - k nezřízené radosti celého týmu - poprvé závod dokončila a posádka Trabantu letos podruhé bodovala. Pro někoho málo, pro nás dost. Věříme, že smůla , která nás před  9. zářím provázela, byla prolomena a toto byla taková  " první vlaštovka na  modré obloze  našich budoucích úspěchů ".

S Trabantem 601 WRC 6V jsme se ve třídě H1 Volného poháru 2006 umístili celkově  na 11. místě a první z trabantů !!!! Co si víc přát...Závěrečné vyhlášení VP 2006 proběhne 18. listopadu v Havlíčkově Brodě.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Za velikou louzi

(EPM, 14. 9. 2006 0:42)

Pratele, tady za velikou louzi mi nikdo neuveri, ze se da zavodit s autem ktere ma motor od sekacky na travu, nebo jako lodni motor k pramici. Najezdil jsem tady uz asi 800 mil ruznymi vozy. Jednak tady neznaji radici paku a pak vubec nevi kolik jejich milackove maji obsah - je to asi tim, ze neznaji centimetry, natoz pak kubicke. Verte mi ale, ze motory jsou tu prevazne hodne velike. Zdravi Vas Emerican.

ReGraulace

(Hnáta, 12. 9. 2006 21:37)

Jen to tam každému vykládej a šiř naše ideje na západ od Griniche. Na světě není jen Al Kájda, Fidel, žvejkačky a Madonna.

ReGratulace

(Balů, 12. 9. 2006 6:25)

Náš vzdálený příteli Pinďo,jsme rádi, že i v "Emerice" sleduješ dění u nás.Doufám, že tam vyzdvihneš umění konstruktérů z bývalého "Východního bloku".Za neši posádku bych to vyjádřil slovy, cit."Já su tak šťastné".

Graulace

(EPM, 12. 9. 2006 4:36)

Gratuluji. Cely lacny jsem za velikou louzi cekal na to, jak dopadnete v Horovicich. Chlapci a devcata udelali jste mi velikou radost. Od zitrka budu kazdemu rikat jake mam v Cesku kamarady. Trochu se ale bojim, ze jste tak dobreho vysledku dosahli tim, ze jsem tak daleko od vas. Zdravim Vas a jen tak dal. EPM