Jdi na obsah Jdi na menu
 


VP Hořovice (1. kolo)

5. 6. 2006

1. závodu VP v letošní sezóně jsme se zúčastnili se dvěma vozy ( Trabant 601 WRC 6V a ŠKODA 1000 MB VPRC ). Tato soutěž byla neplánovitě především  zkušebním provozem pro naší techniku, a to hlavně proto, že v dubnu odpadl volný podnik Žihle 2006 ( zde jsme měli v plánu techniku na třinácti RZ ve dvou dnech dostatečně prověřit ). Během přípravy vozu Š 1000 MB došlo k několika časovým skluzům především díky termínovému nedodržení několika subdodavatelů ( bezpečnostní klec, benzínové čerpadlo, pneumatiky atd. ). Zvýšeným úsilím takřka všech členů týmu se podařilo tyto skluzy eliminovat do té míry, že se na start soutěže nastupovalo se syrovým autem. Druhý vůz, díky této prioritě, neměl odzkoušen nový motor, a tudíž i nastavení zapalování a karburátoru bylo stanoveno pouze podle minulých nastavení.

Stručný průběh soutěže:

1. den: Trabant - před startem do RZ 1 přetéká karburátor ( zaseklá jehla ), po dojezdu RZ 1 opět přetéká karburátor ( nutná oprava na místě ), na RZ 2 a 3 karburátor střídavě přeplavuje a nedoplavuje, spotřeba kolísá kolem 18 - 25 l/100 km chvíli to jede, chvíli jedeme na dvojku, motor dostává opravdu neuvěřitelné kapky, něco se stane, před koncem RZ 3 se zadírá píst 2. válce ( nouzově dojíždíme do servisu ), pozdní příjezd do servisu, na opravu válce máme cca 8 minut, necháváme pochládat, nemá cenu to otevírat, pokus o start do 2. kola ( nezdařilo se-komprese je jenom na 1. válci, odstupujeme ze soutěže protože zde neplatí pravidlo SuperRallye ), oprava 2. válce - provádíme tzv. výbrus rašplí podle návodu Františka Šťastného-závodníka viz. Paměti 1 Závody na ostrově Man, nastupujeme do 3. kola  mimo soutěž.

1. den: Škoda - před najížděním na start nebrzdí ruční brzda, nedrží volnoběh, pilot má plné nohy práce, aby udržel vozidlo v dopředném chodu - dá se říci, že se bez nadsázky jedná o varhaníkovu noční můru - a provozní brzdy nic moc, po startu do RZ 1 se zadírá ložisko pravé polonápravy, auto nedrží stopu, po RZ 2 vaří akumulátor, posádka se začíná dusit výpary, už není co zapnout, aby se zvýšil odběr, na rady okolních posádek, aby bylo zapnuto vyhřívání zadního skla, byly upozorněni, že se jedná o model v provedení standard a že v roce 1969 z námi nepochopitelných důvodů AZNP Mladá Boleslav, v té době "nositel Řádu práce", vyhřívání zadního skla neprováděl, po RZ 3 praská uchycení ruční brzdy, uvolňuje se hřídel volantu, na RZ 4 ( 2. kolo ) odchází těsnění vodní pumpy, teplota motoru jde nahoru, odhazuje tepelný štít - moc to nepomáhá, daří se dojet do STOPky, nedá se dál pokračovat, odstupuje ze soutěže, komunikace s " Hjústnem " ( vedoucím přepravy ), odtah na laně do servisní zóny..

2. den: Trabant - seřizujeme předstih ( 2,8 mm před HÚ ), tryskujeme karburátor ( HT 230 - interně tomu říkáme díra obalená závitem ), ředitel nás nepouští mimo soutěž z časových důvodů, tiskový mluvčí dojednává náš start v roli předjezdců, nastupujeme do 2. a 3. kola jako předjezdci, zkoušíme nové nastavení, je znát že se zlepšujeme ( časy ve 3. kole zlepšujeme o 5-10 sec/RZ  oproti 2. kola ), roli předjezdců si opravdu užíváme - není třeba taktizovat.

Další podnik, který máme v plánu, je 3. kolo VP Pardubice. Zúčastníme se opět s dvěma vozy, tak jako v Hořovicích. Vozidla prošla důkladnou repasí ( Trabant - motor s jiným klikovým hřídelem, nový karburátor, Škoda - náporové chlazení, vodní pumpa, odvětrání akumulátoru, poloosa, změna polohy sedačky řidiče, repase elektroinstalace, nové nastavení podvozku ). Dosavadní průběh prací dává  šance na dobrý výsledek v soutěži. Pardubické tratě jsou - narozdíl od Velké Pardubické - tak jako v Hořovicích asfaltové, podobný je i profil tratě ( RZ1 a RZ 2 prakticky bez převýšení, RZ 3 kopcovitá, ale s max. 50- ti metrovým převýšením, RZty jsou středně technické, spíše rychlejšího charakteru ). Poprvé s námi oficiálně pojede servisní mechanik Jan Kapek ( exservis Blahout ).