Jdi na obsah Jdi na menu
 


VP Pardubice (3. kolo)

19. 6. 2006

V tomto, pro náš tým, druhém podniku letošní sezóny, se situace co do úpěšnosti  zlepšila. Alespoň jeden z našich vozů spatřil cíl této soutěže, takže se dá říci, že jsme byli o 50 procent úspěšnější než v Hořovicích. Technické problémy druhého vozu však, i přes nesmírné nasazení ať mechaniků, nebo samotné posádky, se nedaří odstranit. Opět vás budu ve stručnosti informovat o jednotlivých vozech:

Š 1000 MB VPRC: V pátečním slavnostním startu a průjezdu startovní bránou na Pernštýnském náměstí v Pardubicích je ještě vše v pořádku. Všechny technické problémy z prvního letošního podniku se podařilo odstranit a auto funguje přesně tak, jak má - pouze otáčkoměr vykazuje nějaké nesmysly ( v servisu opraveno ještě v pátek večer ). Po sobotním startu je vše taktéž v pořádku, RZ1 je zastavena těsně před naším autem kvůli divákům a vedoucí RZ znovu kontroluje traťáky, jak se jim daří držet lidi  na povolených místech. První RZ je krátká, prakticky bez převýšení, letecká, úzká, zpomalená nesčetnými umělými retardéry. Po celou dobu RZ 1 je vše v pořádku, teplota motoru jde asi na 80 ( na přejezdech max. 70 ). Prozatím to vypadá dobře. Druhá RZ Jankovice je po pár stovkách technických metrů až nesmyslně letecká a právě tam dochází k prvním problémům. Motor  ke konci RZ začíná prudce zvyšovat teplotu až na 110 ( olej přitom má jen 60 - 70 ?????? ) a ve STOPce vyhazuje vodu. Po doplnění vody a se ztrátou cca 14 minut posádka pokračuje na další RZ k Heřmanovu Městci. Po odstartování je vše v pořádku, po dvou kilometrech se však situace opakuje, teplota jde strmě vzhůru, voda opět vystřeluje z expanze a posádka odstupuje. Po schladnutí a doplnění vody přejíždí po vlastní ose do servisní zóny.

T 601 WRC 6V: Nastupujeme se stejným motorem jako v Hořovicích, ale s vyměněným  klikovým hřídelem ( vadné pouzdro ojnice ) a novým karburátorem ( vadný přepouštěcí ventil ). Posádka má za úkol dojet a pokusit se zaútočit na Charouskova Trabanta z Liberce - který je pro nás takovým severočeským měřítkem. První RZ však nevychází, na startu se nám to několikrát zakoktalo - pecka na svíčce - a nemá to pořádný tah, dostáváme od Charouska zlověstných 15 vteřin ( to zas bude den ). Zdá se, že svíčky v tom horku nejsou zrovna nejlepší, takže budeme v servisu měnit. Ve druhé RZ dostáváme už  jen 3 vteřiny, ale motor v tahu stále zvoní, přestože jedeme nastavení 2,7 předstih a 230 HT. Na dlouhých rovinách musíme ubírat z plného plynu na třičtvrtě, aby se to nekouslo. Třetí RZ je technická a převážně dolů s kopce - což nám sice vyhovuje - ale nesmíte mít přitom  přejezdový mód ( to, že jedeme v přejezdovém režimu zjišťuji až na zhruba 7. kilometru ve stoupání v předposlední obci - málem se to kouslo ) a dostáváme od Charouska 23 vteřin. v servise po výměně svíček za studenější jde motor pouze na 1 válec, vracíme proto původní svíčky a na výjezdu ze servisky chytáme 1 minutu za pozdní opuštění servisu. Blíží se bouřka a vlhčí vzduch nám vyhovuje. Na 4. RZ se pojíždíme o 14 vteřin oproti prvnímu kolu, Charousek nám teď dal jen 6 vteřin. 5. RZ na mokru a  na suchých gumách ( tahle volba se nám tedy nepovedla ), všichni se zhoršujeme, ale aspoň vracíme Charouskovi necelou vteřinu ( potřebujeme mokro !!!  a intermedia !!! ). A takhle to jde pořád dál: 6. RZ na suchu ( dostáváme 13 sec, protože se motáme v jednom z retardérů, který nám krvelační diváci posypali ). V druhém servisu zase vlastně jen dolíváme do suché nádrže ( 110 km mezi servisy je kritická hranice pro nádrž - na konci kola nám zbývá v nádrži tak maximálně 2 litry), tentokrát bez překročení času a  na suchu. V 7. RZ dostáváme 10 sec, v 8. RZ 5 sec. V 9. RZ se konečně rozjíždíme a vracíme Charouskovi 5 vteřin ( ještě by to chtělo 2 kola ???? ), ale to už je konec soutěže. V naší třídě H1 do 1200 ccm se umísťujeme na 6. místě z deseti odstartovaných a osmi dojetých - poprvé letos bodujeme!!! Nejdůležitější však bylo, že jsme dojeli.

Tímto bych chtěl ještě dodatečně poděkovat Petrovi Charouskovi za poskytnutí časů z RZ, které nám pořadatel oficiální cestou nedodal.