Jdi na obsah Jdi na menu
 


eRZetka Beroun - neděle 18. listopadu 2007

19. 11. 2007

Na závěr sezóny se v neděli 18. listopadu jela berounská Erzetka. Jednalo se o technický asfalt vylepšený zvláště v lesních úsecích celodenní vlhkostí z předešlého dne. Na start soutěže nastoupilo 84 posádek všech vypsaných tříd.

Servisní zóna  v berounských kasárnách byla až na nedostatek počtu mobilních záchodů plně vyhovující, byla nedaleko startu do RZ 1,2,3 a cíle RZ 4,5,6, takže pokud měl někdo při testu nějaký menší problém, mohl ho během 30ti minutového servisu po každé jízdě, vyřešit.

Obrazek

Posádka Pinďa - Dejmal jedoucí jako předjezdci s Moskvičem, plně splnila svůj úkol o "ledové" špionáži, a podávala nám informace nejenom o aktuálním stavu povrchu, ale i o umístění radaru Policie ČR v obci Hýskov.

Obrazek

Posádka Hnáta - Balů dojela na druhém místě ve třídě trabantů 13 sec za posádkou Rechrt - Mariánek s dravě jedoucí Kašparovou zelenou dělovou koulí.

Ale podrobně k celému dni...

Už na ranní rozpravě jsme byli ředitelem soutěže upozorněni na několik velice nebezpečných míst, která by v případě vypadnutí z trati znamenala pád po poměrně strmých stráních do širokých údolí povodí Berounky. Pořadatelé zvláště tato místa označili několika kilometry "mlíka", takže jsme byli i včas upozorněni, že se blížíme k některému takovému místu. Začínalo se na vyloženě mokrém asfaltu, takže naše volba ohledně pneumatik byla jasná.

Už v prvním testu vypadlo několik posádek především kvůli různým výletům do lesních roklí.

Pořadí po RZ 1: Beroun - Stradonice

1. Lukeš - Bartůněk          5 min 07,2 sec

2. Donát - Stibor             + 2,3 sec

3. Rejchrt - Mariánek      + 7,6 sec

4. Jirák - Vaňková          + 1 min 57,5 sec

Obrazek

Posádka Lukeš - Bartůněk byla za cílem venku, Donát se Stiborem začínali opatrně a Jirák - Vaňková tři zatáčky před cílem vypadli z trati a prakticky se tímto připravili o bednové umístění.

Lukeš: "V té poslední zatáčce se mi to přetočilo a vyjeli jsme ven, o něco jsme chytli a praskly nám svody."

Donát: "Jeli jsme to stylem "přizdisráč", musíme zrychlit, potřebuju si zvyknout na jinou stopu mokrých gum, jedu na nich poprvé. Taky nám na startu odešel interkom..."

Obrazek

Vaňková: "V tom vinglu z lesa před skokem jsme se přetočili a trefili jsme nějaký sloupek od plotu, nikde žádný diváci....prostě já to auto neunesu..." 

V servisu Lukeš shání svody, aby mohl odjet ještě druhý test alespoň v náhradním čase.

Pořadí po RZ 2: Beroun - Stradonice

1. Donát - Stibor              10 min 07,7 sec

2. Lukeš - Bartůněk          + 9,7 sec

3. Rejchrt - Mariánek       + 10,9 sec

4. Jirák - Vaňková           + 1 min 49,3 sec

Obrazek

Lukeš: "Na startu se nám to ulilo a nechtělo to odjet."

Donát: "Chrchlalo nám to až za první retardér, nemůžu prudce přidat na startu, musím to zvolna rozjíždět. Navíc nahoře mávají pořadatelé jak zběsilí a ta škodovka přitom byla úplně celá mimo silnici, ztratili jsme tam, protože jsem ho ( toho havarovaného ) v té mlze hledal, kde se jako válí na silnici...nebo co."

Rejchrt: "Nahoře byla pěkná mlha."

Posádka Donát-Stibor se probojovala na první místo, jinak setrvalý stav.

Pořadí po RZ 3: Beroun - Stradonice

1. Donát - Stibor             15 min 07,3 sec

2. Rejchrt - Mariánek       + 2,9 sec

3. Lukeš - Bartůněk         + 30,9 sec

4. Jirák - Vaňková           + 1 min 38,4 sec

Posádka Jirák-Vaňková se snaží stahovat ztrátu z prvního testu, ale na tak krátkých testech je to velice těžké. Lukeš se díky svíčce propadá na třetí místo.

Donát: "Tak jsme tam nahoře udělali divadlo hasičům, doufám, že to bude hezky vidět na onboardu."

Lukeš: "Nejede to..."

Následoval sedmdesátiminutový servis, který jsme spojili s obědem - grilovanými karbanátky a klobásami. Snažili jsme se spočítat spotřebu a zjistili jsme, že nám nebude stačit benzín a že budeme potřebovat alespoň ještě pět litrů. Dopoledne jsme skončili na prvním místě s náskokem necelých 3 vteřin.

Obrazek

Pořadí po RZ 4: Stradonice - Beroun

1. Rejchrt - Mariánek           19 min 46,8 sec

2. Donát - Stibor                    + 4,6 sec

3. Lukeš - Bartůněk               + 40,7 sec

4. Jirák - Vaňková                 + 1 min 42,1 sec

Posádka Rejchrt-Mariánek výrazně zrychlila a odskočila zbytku třídy Trabant výrazným způsobem.

Donát: "Jede to, ale dolů tím lesem moc nejedu já..."

Pořadí po RZ 5: Stradonice - Beroun

1. Rejchrt - Mariánek          24 min 21,7 sec

2. Donát - Stibor                   + 9,6 sec

3. Lukeš - Bartůněk              + 53,1 sec

4. Jirák - Vaňková                + 1 min 46,2 sec

Vypadá to tak, že Rejchrtův finiš je neudržitelný a že - pokud se nestane něco neočekávaného - také vyhraje.

Donát: " Rejchrta už nedoženeme, poslední průjezd jedu na jistotu, Petr si naplánoval pohár, tak to budeme chtít dojet na druhém."

Pořadí po poslední RZ: Stradonice - Beroun

1. Rejchrt - Mariánek           28 min 56,8 sec

2. Donát - Stibor                   + 13,6 sec

3. Lukeš - Bartůněk              + 1 min 24 sec

4. Jirák - Vaňková                + 1 min 50,6 sec

Přestože posádka Donát - Stibor cca po kilometru trati jede na dohled za Lukešem, přesto tato motivace není dostatečná a na pořadí se už nic nemění.

Lukeš: "Hned v tom třetím vinglu jsme roztočili hodiny a už jsem jenom čekal, že tam zůstaneme viset, tam jsme hodně ztratili."

Donát: "Je to hezké jet na dohled za jiným autem, jedete potom tak na 120 procent...Ale nestačilo to, ty mladý kluci jezděj jako blázni. Celý den jsme jeli pro jistotu na mokrých Matadorech, musím říci, že to jsou opravdu na mokro špičkové gumy. Na poslední dva průjezdy jsme měli přezout na suché, protože nás ty řezané  odpoledne trochu zpomalovaly."

Stibor: "Výsledek potvrdil, že sice motor vydržel zvýšenou zátěž (spolujezdec Balů), ale na příští sezónu je třeba jeho výkon značně upravit směrem nahoru. Jsem přesvědčen o tom ( je to můj názor, nikomu ho nenutím ), že pokud by byl motor v lepší kondici, první místo by bylo určitě  úspěšně atakováno..."

...Ale rallye se nejezdí " na kdyby ".

Stibor: "Tímto chci poděkovat Hnátovi za krásný sportovní zážitek, který mi připravil a jsem rád, že jsem se alespoň na čas mohl vrátit do svých začátků v rallye, coby mitfára. Jet na horkém sedadle v Trabantu je opravdový zážitek a nezkazí ho ani zima, která nás po celou soutěž v autě doprovázela. Zároveň bych mu i rád poděkoval za pohár, který jsem díky jemu získal, neboť to bude pro mne na dlouhou dobu poslední, který jsem mohl v automobilových soutěžích získat."

Další podrobnosti a ohlasy na http://wmr.tym.cz nebo v oblíbených nalevo.

Erzetka se opravdu povedla, velký dík patří pořadatelům, kteří již od začátku měli cit pro trať, trpělivost při přípravě a při samotném podniku projevili velké organizační schopnosti. Snad jenom traťákům vysvětlit, kdy má být žlutá vlajka v pohybu a kdy jenom vyvěšena, ale to jsou jenom takové drobné poznámky, mne...hnidopicha.

Hnáta v.r.

    Obrazek

Profil RZ Berounské Erzetky

 

Náhledy fotografií ze složky Erzetka Beroun

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

To PetrTRT

(Pinďa, 30. 10. 2007 21:10)

Jak? To Ti povím v Berouně...........

profil

(Petr TRT, 30. 10. 2007 20:38)

No tak to je teda démonická záležitost :-)))). To je jak zpravodajství z Tour de France :-))). Jak se ti tohle povedlo vyrobit......

To Petr TRT, Hnáta

(Pinďa, 30. 10. 2007 17:10)

Do textu jsem přidal profil Erzetky. To jsem si máknul!

Pro všechny

(Hnáta, 30. 10. 2007 8:55)

To Petr TRT: Trať jsem neviděl, ale mluvil jsem s ředitelem Valečkem v Kralovicích a ten mi potvrdil, že trať je techničtější než jak vypadá na fotomapách, kde se ztrácí výškové rozdíly a příčné sklony vozovek. Je to prý zatím nejhezčí trať v historii Erzetek a je to celý asfalt. Ohledně protijedoucích: Lojza ( o mrtvých jenom dobře ) si příliš nelámal hlavu s bezpečností závodu, ale poté, co tento nápad převzal Valečko, tak se to nesrovnatelně zlepšilo - mám vlastní zkušenost z jeho červnové erzetky u Zadní Třebáně. Takže z toho bych obavy neměl.
To Pinďa: Neboj, pojedeme oba, Petr i já, vydrž Prťka, vydrž. Gratuluji k přihlášení do předjezdců, Pinďo, ukaž jim jak lítá Moskal!

To Hnáta

(Petr TRT, 29. 10. 2007 23:12)

Jirko jedeš ten Beroun??? Tady čtu, že snad jo. Teď jsem to zkoumal, hlavně trať a podle fotomap to vypadá pěkně. Něco jako teď ten okruh u Kralovic. Ten se mi líbil :-). Nevíš jak to tam vypadá ve skutěčnosti?? A co pořadatel?? Nepotkám zas v protisměru nějakýho cyklistu jako na Berouně v roce 2006?? To jsem se zařekl, že na Erzetku už v ŽIVOTĚ nepojedu, že nechci nikoho zabít...Láďa povídal, že snad pojede, Rejža už tam je - i když nevím jestli a s kým pojede po tom jeho vystoupení v Kralovicích :-)))

To Pinďa

(Balů, 29. 10. 2007 19:11)

Podle posledních zpráv ze mlejna (Ti, co byli v Kralovicích vědí,co nebyli, jejich škoda), tak co vím, jede Hnáta i já 8-)

HRT

(Piďa, 29. 10. 2007 16:19)

K dnešnímu dni je přihlášeno již 40 posádek. To za tým pojedu jen já? Je to závěr sezóny, tak by mohli jet všici. Třeba pravidelnost. Co vy na to?

Všici

(Pinďa, 27. 10. 2007 22:07)

Tak vám oznamuji, že jsme již přihlášeni:-)

Děkuji

(Pinďa, 19. 10. 2007 9:26)

Chlapci, děkuji Vám za podporu. Udělám co je v našich silách. Treningový vůz připraven, na ostrém se pracuje. (viz menu "Naše automobily-technický popis")

Týmové heslo

(Balů, 19. 10. 2007 7:43)

Na podporu všech závodících, tedy Pinďi a Hnáty- "lebeň hore a fest do teho,ogaři" !

Re to hnáta

(Hnáta, 19. 10. 2007 7:34)

No, já si myslím, že mimo Šindeláře s trabantem NIKDO ze zúčastněných této skupiny o pravidelnosti nic neví a každej jede plnej kotel. Takže řiď, ať jedeš líp ( ať vyhraješ ) a to myslím řiď jako řiď, a ne řiť. Na závod dostaneš přiděleny elektronické stopky s přesností na 0,01 sec, jo a slyšel jsem něco od pražských špiónů, že byl viděn tvůj tréninkáč někde mezi Smíchovem a Slivencí ve svižném tempu....Takže závodu zdar a pravidelnosti obzvlášť, jestli chceš na diskusi wmr odtajnit, tak je tam prostor - ředitel Valečko a další se velice zajímají o to s čím přijedeš. Ze strany RT bude maximální technická podpora. V sobotu večer o tom promluvíme.

To Hnáta

(Pinďa, 19. 10. 2007 0:05)

Už dolaďuji tréningové vozidlo a sžívám se s ním. Pokusím se, i když o pravidelnosti vůbec nic nevím.:-)

Pravidelnost

(Hnáta, 11. 10. 2007 8:43)

Pinďo, co ty na to? V Berouně?