Jdi na obsah Jdi na menu
 


7. Rallye Pardubice 26.-27.9. 2008 aneb HRT na Chrudimsku se třemi vozy

16. 9. 2008

Ve dnech 26. a 27. 9. proběhla v okolí Chrudimi 7. Rallye Pardubice, která je součástí letošního Rallye Cupu jako jeho 4. soutěž. V pátek v 17 hodin byla  na Resselově náměstí v Chrudimi zahájena slavnostním startem .V sobotu se jelo  celkem 8 RZ  rozdělených do dvou etap - dopolední a odpolední.  Za náš tým hájily naše ( žluto-šedo-černé ) barvy tři posádky: Stibor-Lindová na VPRC, Jarda Kubata jr.- Pavlína Nováčková ( spolujezdkyně ze sprintrallye ) na Swiftu a Jarda Kubata sen. - Vratislav Kudrnáč na Mitsubishi Lancer EVO VIII.

Obrazek

Nejlépe se vedlo  Jaroslavu Kubatovi staršímu s  Vratislavem Kudrnáčem a jejich Lanceru  vonícímu novotou. Navzdory problémům s elektronikou, které řešili celou čtvrteční noc a celý pátek,  přivezli vůz  opravdu až na samotný slavnostní start soutěže. Vítězství ve třídě A4 a zároveň i celkové je o to cennější, že to byla premiéra nejen neodzkoušeného vozu samotného, ale i jezdcova za jeho kolečkem. Na RZ 5 jim vznikly drobné problémy s plynovou kapličkou, která se jim připletla do cesty, zde sice nechali levý práh, ale jejich výsledný čas nikdo z hezky obsazené skupiny A4 neohrozil.

Obrazek

Druhé posádce, Jaroslavu "Džarda" Kubatovi jun.- Pavlíně Nováčkové se již tak dobře nevedlo. Z lítého boje s časem  je bohužel vyřadila dlouhá olejová skvrna z předchozího vozu ke konci RZ 4 v Licibořicích. Vlivem uklouznutí  v retardéru poblíž obrubníku došlo k naražení ráfku, ohnutí závěsu pravého kola a k poničení pravé části vozu Suzuki Swift o svodidla. Pěkně rozjetý závod v A1 pro ně, bohužel velice nepříjemně, skončil. Večer musela být Pavlína ošetřena v nemocnici v souvislosti se zablokováním krční páteře. Přejeme úspěšnou rekonvalescenci.

Následující fotečka Džardy z místa nehody nepotřebuje komentář:

Obrazek

Třetí posádka Petr Stibor - Jana Lindová na voze VPRC dokončila závod na bodovaném 7. místě

Obrazek

a připsala si další 4 bodíky do Cupu, kde jsou nyní s celkem osmi  na osmém místě. Nutno říci, že technika se konečně jeví jako spolehlivá, servisní přestávka probíhala v duchu preventivní kontroly a během soutěže došlo pouze k uvolnění žárovky pravého zadního blinkru. Problémy vznikají pouze při průjezdu levých vracáků, kdy dochází k přerušení toku paliva do karburátoru - na Nostalgii Rallye budeme zkoušet nový ustalovač.

Ostatní vozy ( WRC a Moskvič ) se zúčastní až Nostalgie Rallye 10.-11. října v okolí Nepomuku.

Před závodem nám dočasně nevedoucí týmu sdělil:

Hnáta: " Po nepodařeném Kostelci není ještě WRC dostatečně odladěno a některé setupy ještě nejsou stanoveny, jisté problémy vznikají například při startování studeného motoru, které ještě není softwarově dořešené. Také jsme se ještě nedostali na maximální hodnoty výkonu, což bude našim inženýrům ještě několik dní trvat. Vzhledem k tomu, že ve třídě H1 nejsou na Pardubicích přihlášeny žádné vozy, tak v pořadí RC ( i TRC ) se nic nezmění. Soustředíme se proto na naši účast za 14 dní v Kramolíně a pokusíme se zvrátit 2.-3. místo v pořadí třídy v náš prospěch. Je faktem, že tratě v okolí Kramolína jsou takřka naše domácí, historicky jsme zde najezdili snad nejvíce ostrých kilometrů - v minulosti Rallye Blovice, Rallye Pačejov, Rallye Katovice a řada IC WESTů Dana Kroba, takže se vlastně jedná i o výhodu "domácího" prostředí. Velice nepříjemným ( ze sportovního hlediska samozřejmě ) soupeřem je pro nás Radek Zajíc, se kterým se v současnosti dělíme právě o to zmiňované 2.-3. místo ve třídě. Přebodování se nám v Kostelci nepovedlo, takže si to budeme muset vyřešit s Radkem " fejs tu fejs" na trati Nostalgie. Bude to jistě hezká soutěž s napínavým průběhem, do které odstupující ředitel Dan Krob dá jistě vše, co si ve své bohaté historii lídra populární soutěže vysnil.

Na Pardubicích mě čeká běžná práce vedoucího týmu. Budeme se zde snažit o co nejlepší umístění všech vozů, především Balů  a Jarda jr. potřebují zajet  body do hodnocení třídy, a tak bude celá organizace servisu podrobena těmto cílům."

Po pardubickém závodě - už opět jako vedoucí - ještě doplnil:

" V současné době je snahou stavitelů tratí pro RC snížení  jízdního průměru a  techničtější trať. Z toho plyne velké množství retardérů i v křižovatkách, kde průjezd utahují  z  vinglů na vracáky. Ty, které vedou doleva, nám dělají u VPRC nemálo vrásek. V každém takovémto vracáku - v jeho druhé polovině - dochází k masivnímu odlití karburátoru a prakticky k zastavení celého auta. Velkým úkolem  pro nás je odstranění tohoto nežádoucího efektu - určité nové technické řešení budeme zkoušet u Dana na Kramolíně.

Jinak nutno říci, že mi posádka na Mitsubishi udělala opravdu velkou radost. HRT se jejich úspěchem poprvé v historii zapsalo jako vítěz absolutního pořadí a důstojně tak oslavilo 22 let fungování ve světě závodů a soutěží."

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář