Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hodnocení sezóny 2008 vedoucím týmu

17. 12. 2008

ObrazekCo říci o letošní sezóně. Na začátku roku jsme si stanovili smělé cíle a v celkovém pohledu na výsledky musím říci, že se nám je povedlo splnit. Naše účast v prvním ročníku šampionátu Rallye Cupu jistě zanechala své stopy. Pinďa se Standou ( a různými zaskakujícími spolujezdci ) se svým Moskvičem značně přispěli především k naší vizualizaci. V kategorii P5 ( pravidelnost ) dosáhli svou bojovností na  bronzovou příčku a u diváků jistě celý rok bodovali svými neskutečnými NÁKLONY. Tento exemplář Moskviče byl prvotně určen pro tréninky, díky technickým a finančním problémům s ostrým autem se však z něho stal populární vůz pro pravidelnost a nejeden divák si ještě na závěr startovního pole počká na kymácející se leninovy saně v retrolaku ČZ. Na závěrečné soutěži alternující Balů na místě spolujezdce vymyslel systém měření času, který bude dostatečně přesný pro dobré umístění posádky díky minimální odchylce od ideálního času. Na výsledcích Kralovic se to díky počtářské chybě pořadatele ještě neprojevilo, ale systém je životaschopný a bude v příští sezóně jistě s velkým úspěchem použit.

Balů s VPRC se ani letos nevyhnul technickým problémům. Některé z nich byly  neočekávané - i neuvěřitelné - ( popraskání zadních brzdových hadic na Tmani, prasklý brzdový buben na Kramolíně ) a zapříčinily nedojetí dvou soutěží započítávaných do RC 2008. K tomu přičteme neúčast na Kostelci z důvodu změny pořadatelského termínu a v tu ránu nám chybějí body ze třech soutěží RC. Na soutěžích, které VPRC dojelo ( Lážovice, Pardubice a Tetín ) je patrné masivní zrychlování auta, takže 4. místo v H3 na Tetíně je jen logickým završením pozitivního trendu postupného zlepšování techniky i jezdce. Dá se proto oprávněně očekávat další vylepšování výsledků v příští sezóně zvlášť v tom kontextu, že bude v RC09 vypsána třída do 1300 ccm, která nám bude takřka šita na míru auta. V plánu jsou úpravy a  zlepšení plnění motoru a snížení hmotnosti auta, které by mělo ve svých důsledcích vést k atakům na "bednová" umístění v jednotlivých soutěžích.

Džardovi se Swiftem se v RC příliš nedařilo. Na Tmani se s Dejmalem umístili absolutně na 22. místě, ve třídě pak byli 5., ale to bylo vše, co se v RC podařilo. Na Lážovicích dojeli jeden test pouze na disku a na dalším testu odstoupili kvůli oleji ve spojce, na pěkně rozjetých Pardubicích nezaviněně uklouzli na neoznačeném oleji  a mimo vytvoření speciálního tuningu na karosérii dopadla zle celá pravá přední strana. Nedařilo se jim ani na Volném poháru v Kamenici nad Lipou, kde na začátku prvního testu odstoupili na převodovku. Džarda si však spravil  chuť v seriálu Amater Rallye pořadatelské dvojice Pelikán-Blahout. Zde  v září v rámci testu nové převodovky vyhrál svou třídu Juniorů do 18 let a dalším vítězstvím s vypůjčeným Favoritem od vedoucího týmu v prosinci se usadil na 1. místě průběžného pořadí šampionátu ( ten bude pokračovat ještě celou zimu a ukončen bude až na jaře 2009 ). V každém případě je vidět, že Džarda ( přestože nejmladší z týmu - teprve 16 let ), umí zajet s čímkoliv a toto dává velké naděje do budoucna. Jako jezdec má ještě čas, do nejlepšího soutěžáckého věku má ještě několik desítek let.

Hostující Jarda Kubata starší se zúčastnil 3 podniků RC, do šampionátu nebodoval. Na Tmani jel ještě mimo soutěž v kategorii VIP s Mazdou, na Pardubicích s čerstvým Mitsubishi ovládl skupinu A4 a absolutně dojel 2.. V Kramolíně opět ovládl svou skupinu ( SA4 ) a celkově se umístil na 6. místě. Pokud se rozhodne, že pojede RC09, dají se očekávat bednová umístění nejen ve třídě, ale i v absolutním pořadí.

WRC 6V letos přišlo na Kostelci o dobrý motor od inženýrské skupiny Oldřicha Hájka a prozatím jsme za něj nenašli rovnocennou náhradu. Rýsuje se čtyřkanál, který jsme letos zkoušeli, ale stále nás pronásledují různé technické problémy se zapalováním a spojkou. Prakticky celou podzimní část RC jsme absolvovali s náhradním agregátem s podstatně nižším výkonem. Výsledek ve třídě H1 je proto nad očekávání dobrý. Bronzová příčka je dobrým umístěním navzdory problémům, které nás od Kostelce pronásledovaly. Uvidíme, zdali vzhledem k finanční krizi bude možné absolvovat celý seriál RC09. Rýsuje se úsporné opatření, které by spočívalo v částečném využití ( na cca třech soutěžích RC ) Favorita N1, který má zhruba poloviční provozní náklady a zhruba dvojnásobnou provozní spolehlivost oproti technice WRC 6V. Nevíme také, zdali bude do první soutěže ( 10. dubna ) z důvodů financí zdárně dokončena verze Evo5 se specifikací WRC 12V, takže se může stát, že první dvě soutěže absolvujeme pouze s repasovaným Favoritem N1.

V jádru musím vyslovit nad letošní sezónou spokojenost. Splnili jsme svá předsevzetí, v některých ohledech i předčili. Rozrostli jsme se o jednu kmenovou posádku ( Džarda ) a o jednu hostující ( Jarda K. starší ). Máme nápady, jak pokračovat, jak po stránce technické, tak i po stránce jezdecké a motivační. Věřme, že globální krizi přežijeme pouze s malými kosmetickými šrámy a že se ve zdraví a svěžesti fyzické i duševní sejdeme na počátku příští sezóny - v roce 23. výročí založení našeho týmu - nabiti vůlí vítězit.

Hezké vánoce a Šťastný nový rok celému realizačnímu týmu, jejich rodinám,  blízkým a všem, kteří nám drží palce!!!

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Měření

(Balů, 17. 12. 2008 15:23)

Abych upřesnil informaci, systém měření na pravidelnosti jsem nevymyslel já, ale Emil se Standou.Dle mého názoru jednoduché, ale geniální.