Jdi na obsah Jdi na menu
 


8. Rallye Železné hory - 4. podnik Rallye Cupu 2009

17. 8. 2009

V sobotu 15. srpna se mezi Chrudimí a Sečí odjel 4. podnik šampionátu Rallye Cup 2009. Této soutěže se za náš tým zúčastnily pouze tři vozy ( Džarda Kubata - Jan Šíma, Suzuki Swift; Petr Stibor - Dan Zmijarov, Škoda 1100 MB VPRC; Jiří Donát - Miloslav Říha, Trabant 601 WRC 12V ). V pravidelnosti P6 se přihlásily pouze dvě posádky, takže Emil Makal s Michaelou Kudějovou ( Moskvič ) se předem odhlásili z obavy, že by se jejich případný bodový zisk mohl stát terčem kritiky ostatních běžně se zúčastnivších posádek.

Počasí bylo vskutku - až nečekaně ( po zkušenostech z července ) letní. Vysoké teploty trápily především posádku VPRC, protože neměli k dispozici správné pneumatiky.

Džarda začal velice slibným 4. časem společně se Sukem, zvláště první rychlostní test mu vyhovoval, a tak po odstoupení Hladíka zajel na té samé trati ( na 3. testu ) 3. čas. V konkurenci takového množství aut, jaké jezdí v A1, to byl opravdu veliký začátek  slibující možná i bednové místo. Avšak rallye je vždy nevyzpytatelná. Na pátém testu praskla ovládací hřídelka brzdového válce a pouze se štěstím se posádce ani autu nic nestalo.

Balů s Dandym měli k dispozici pouze střední směs na zadní nápravu VPRC, což Balůově stylu jízdy vůbec nesvědčí. Dovozce pneumatik neměl včas tvrdé pneumatiky a počasí, kdy teploty ve stínu dosahují třiceti stupňů ve spolení s více než dvanácti kilometrovou zkouškou udělají se střední směsí své. Zhruba od poloviny všech testů  přehřáté zadní pneumatiky přestávaly komunikovat, posádka musela v mnoha pasážích zpomalit a na klid a soustředění na výkon to mělo svůj nezanedbatelný vliv. Na vrub těmto problémům je možné přičíst i drobné zabloudění cca dva kilometry po startu 2. RZ v obci Samařov. Výsledné 6. místo v H3 a zisk 5 bodů do hodnocení třídy je jistě za těchto okolností maximem, co se dalo získat.

Obrazek


Balů: "Nerad bych se vymlouval na pneumatiky, ty samozřejmě měly částečně vliv na jízdní výkony, ale myslím, že náš dodavatel zatím nedodal správný mezikus mezi volant a sedačku, tam jsou myslím rezervy a příčiny výsledných časů"

Hnáta s Pytlákem se o nevyzpytatelnosti rallye dozvěděli taky své. Díky technickým problémům vedoucí posádky Kašpar - Mariánek se usadili na 2. místě za Jirkou Formánkem. Podávali standardní výkon s jednou drobnou krizovou situací na 2. testu a hlídali si odstup od 3. posádky Kotek - Svatoš. Už to vypadalo, že si klidnou jízdou dojedou pro stříbrný věnec... Na 5. testu ( opět pátý začarovaný test - viz Džarda ) se jim ale zastavil motor a natočili ho až po opravě snímače zapalování  po dlouhých 14-ti minutách. Na věci samozřejmě už nemohl nic změnit ani 2. čas v H1 na 6. testu, kde pojeli Jirku Formánka o 7 sec. Za poslední - 5. místo - získali 7 bodů do hodnocení RC 2009 pro třídu H1.

Obrazek

Nemohu závěrem říci více než to, že 8. Rallye Železné hory neproběhly podle našich představ. Šance na dobré umístění v celkovém hodnocení tříd se nám mírně řečeno rozplývá před očima. Na druhou stranu je nutné říci, že proti technickým problémům není obrany, když přijdou - a ještě v nejnevhodnější dobu - znamenají vždy nejméně pád ze slibných pozic. Za čtyři týdny nás čekají Rokycany a 14 dní na to Kramolín, uvidíme s jakými výsledky.

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář