Jdi na obsah Jdi na menu
 


MAXSport Pneu rallye Kralovice, sobota 25.4.2009

20. 4. 2009

V sobotu 25. dubna se odehrála odsunutá premiéra prvního podniku šampionátu Rallye Cup 2009, původně druhá soutěž - MAXSport Pneu rallye Kralovice, s netradičním centrem  v obci Němčovice.

V plánu bylo 12 RZ, které se však pro časový skluz - díky mnoha odstoupivším - nestihly a jelo se tak jen 10 testů. Loňská rychlostka Němčovice - Svinná byla prakticky v nezměněné podobě, další testy byly různými historickými variantami jak už tohoto pořadatele ( Marionetta ), nebo legendárního Lojzy Janků ( ARK Hořovice ). Druhý test vedl z obce Svinná do Bujesil. Tyto dva testy se jely třikrát zasebou. Odpoledne se otočily a jelo se nakonec po dvou Bujesily - Svinná a Svinná - Němčovice.

Obrazek

Na úvod je nutno podotknout, že tento podnik jsme neměli v týmovém plánu a naše čtyři vozy se do něj přihlásily až po problémech s úvodní Erzetkou Beroun. Taktika byla stanovena ve stejném duchu jako pro první podnik šampionátu RC09, ale je třeba říci, že realizace plánů se nám podařila pouze u Mitsubishi ve třídě A4, kde jela posádka Jarda Kubata - Vratislav Kudrnáč celý den bez větších problémů. Vyhrála jeden z rychlostních testů a ve své třídě obsadila 5. místo ( absolutně byli 6.).

Obrazek

Nejmladší člen týmu Džarda Kubata s Luďkem Švihálkem ve třídě A1 měla za úkol především dovézt techniku bez úhony do cíle. S nastaveným omezovačem na nižší maximálku se přesto umísťovala těsně za první desítkou vozů nejsilněji obsazené třídy a od lepšího výsledku je odstavily problémy s převodovkou ( především chybějící trojka, kterou vytratili někde v lesích na druhém testu ). Přesto byli schopni se během dne zlepšovat a dojeli na 11. místě v A1 a 40. místě v absolutním pořadí.

Obrazek

Ve třídě H3 byla sice konkurence menší, avšak účast Diepoldů a pana Tejkala byla příslibem, že se nepojede nějak pomalu. VPRC s posádkou Petr Stibor - Dan Zmijarov ( Balů - Dandy ) musela hned od počátku řešit několik technických problémů s ovládáním karburace a defektem kola. Vázlo táhlo ovládání klapky, problém byl i s nástupem druhého stupně, díky tomu se auto těžce rozjíždělo z každé zatáčky a motor pracoval prakticky až v nejvyšších otáčkách, kam ho však byl problém dostat. Na startu do druhého testu museli navíc měnit ještě pravé zadní kolo, což na klidu posádky jistě nepřidalo. Když sečteme tyto všechny vlivy, tak je jasné, že očekávaný boj s Mazuchy ( a tím výsledek někde kolem 5. místa ve třídě ) se ve světle těchto událostí stal utopií a 8. místo ve třídě H3 ( absolutně 69. ) nepřekvapilo.

Obrazek

Pokud v předcházejících odstavcích tohoto článku krvelačný čtenář nenašel dostatečně pikantní zprávy o různých technických devastacích, tak je nutno podotknout, že ve třídě H1 se jevila účast WRC jako pro tento účel naprosto dostatečná. Po zběsilé přípravě vozu ( po nezdařeném testovacím dnu s Favoritem ) do závodu nastoupila posádka Jiří Donát - Miloslav Říha ( Hnáta - Pytlák ) s náhradním agregátem, který používala loni na podzimních akcích RC. Jak je jistě všem známo, loňská podzimní verze dost výkonnostně pokulhává  ve srovnání, co se v současnosti v H1 jezdí. Na jednu stranu nám bylo úlevou, že nepřijel Radek Zajíc, na druhou stranu jsme vůbec neznali Beránka ( odstoupil pro vyvrácené kolo ve 2. RZ ). Podle  startovní listiny jsme odhadli své šance na 3. místo ve třídě v poměru 30% pro a 70% proti. Respekt především zaslouží Kašparovci, Jirka Formánek ( jen zdánlivě nový ve třídě, ale s bohatými zkušenostmi ze soutěží  s Trabanty ), Rejchrt a Kotek. To, že první dva jmenovaní se budou prát mezi sebou a zbytek dvoutaktního světa si bude hrát na svém zaolejovaném písečku se částečně potvrdilo, protože Jirkovi to zezačátku nešlo doladit a Michalovi Kašparovi se odporoučel silentblok pod převodovkou ( pro ty, kteří neznají Trabanty, tak potom tam moc ty kvalty nejdou, hlavně dvojka ). Ostatní - jako že budeme bojovat s Rejchrtem o třetí místo a s Kotkem o čtvrté - se stalo pouhou a bohapustou teorií svou věrohodností se dotýkaje nebeských výšek bulvárních plátků. Začali jsme 4. časem podle očekávání, na druhém testu jsme byli již 3. ( ale to jen díky stojce Rejchrta na levém světlometu v poslední zatáčce ).

Obrazek

Poté však už bylo jen hůř a hůř. Postupně docházelo k ulejvání obou válců, motor přestal startovat, 5. RZ jsme celou absolvovali na 1 válec, vyměnili jsme celou plejádu svíček, kabeláže a koncovek, abychom nakonec pravidelně během jednoho testu čtyřikrát zadřeli s tím, že v 8. testu se konečně přimázl i píst na prvním válci. Zkrácením soutěže došlo i k redukci našeho trápení a ve stopce 10. RZ k totální destrukci vršku motoru. Chabou útěchou je jistě zisk bodů do bodování Rallye Cupu, avšak sportovní úroveň našeho účinkování na úvodním podniku šampionátu zůstala daleko za očekáváním.

Obrazek

Jak zhodnotit první podnik Rallye Cupu 2009? S výjimkou Mitsubishi je nutno říci, že výsledky v ostatních obsazených třídách jsou důsledkem technických problémů, které se nedaly - v takové míře jak proběhly - očekávat. Technika co do ostatních komponentů ( než agregát a jeho příslušenství ) je schopná účasti i výsledků. Problémy se zúžily na jednotlivé konkrétní skupiny dílů: motor - WRC, karburace - VPRC, převodovka - Suzuki, takže lze s určitostí předpokládat, že je možné do příštího podniku RC09 ( 13. června ) problémy uplynulé soboty vyřešit a se ctí se jako tým zúčastnit dalších soutěží.

Na závěr soutěže, po vyhlášení vítězů, došlo na losování o ceny generálního sponzora

Obrazek

čtyři pneumatiky podle vlastního výběru pro třídu současných vozidel a pro třídu historických vozidel. Systém a pravidla losování byla zcela v kompetenci pořadatele soutěže ( ředitele ). Cenu pro historická vozidla získala naše posádka Jiří Donát - Miloslav Říha s vozidlem Trabant 601 WRC 6V. Generálnímu sponzoru, firmě MaxSportPneu, dovozci originálních anglických závodních celobokých protektorů, děkujeme za mokré pneumatiky.

Obrazek

Hnáta v.r.

 

Náhledy fotografií ze složky MaxSport Pneu Rallye Kralovice 2009

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář