Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hodnocení sezóny 2010 vedoucím týmu

 

   Před loňskou sezónou jsme se rozhodli pro absolvování Rallye Cupu 2010. Z dnešního pohledu mohu říci, že toto rozhodnutí nejenom, že mělo fatální následky pro naši účast, ale i na naše hodnocení šampionátu. V průběhu roku jsem na stránkách informoval o nejpalčivějších problémech v organizaci RC 2010 a nemá cenu tyto věci znovu opakovat. Co je však zřejmé, Rallye Cup během roku ztratil hodně ze svého kreditu a je vidět i  patrný odliv do „konkurenčního“ Volného poháru. Ředitelství RC udělalo určité opatření, aby se nemohlo opakovat nějaké další „Stolínovo vylepšení vlastního cash-flow“, ale po stránce legislativy pohybu soutěžních vozidel po veřejných komunikacích se neudělalo vůbec nic. Ani velice skoupá aktualizace stránek RC není dobrou vizitkou pro nadcházející šampionát.
   Odchodem Emila Makala do divize hudebního šoubyznysu a Džardy Kubaty, který skoro celou sezónu stavěl nové auto, byla v plánu účast pouze dvou vozů: Škody 1000 MB RCRC a Trabanta 601 WRC 12V:
  
Po jarních finančních problémech posádky Balů – Dandy způsobených krizí, se přihlásili na Stolínovu soutěž v Lomnici nad Popelkou, což ve svém důsledku chatrný rozpočet ještě více nabouralo. Plánovalo se, že se už nebude prodlužovat STK u auta a že se bude již naplno pracovat na nové stotřicítce. Nakonec bylo STK prodlouženo a projekt Š 130 LR se odsunul na podzim roku 2011. Se starou Š 1000 MB tedy absolvovali úspěšně dvě podzimní soutěže: Litoměřice ( 4. místo ve třídě H3 ) a Malé Monte ( 5. místo ve třídě H3 ). Markantně se projevil velký problém s pneumatikami a podvozkem, který je limitoval od lepších výsledků. První část problému se v současné době řeší, avšak podvozek již není možno jinak vyřešit.
 
Problémy s motorem a plněním motoru, které vznikly již na podzim roku 2009, se nepodařilo u Trabanta pro sezónu 2010 spolehlivě vyřešit. Posádka Hnáta – Pytlák se tedy zúčastnila dvou soutěží: Pardubice ( s Favoritem 136 L a nevýrazným výsledkem ), Kramolín ( s vypůjčeným Trabantem S600 – 3. místo v H1 ) a složená posádka Hnáta – Dandy v rámci předprodejního servisu Favorita - Valečkovy Rallye Show Stříbro ( opět bez výraznějšího úspěchu ).
 
   V jádru je možno říci, že naše výsledky byly částečně i odrazem situace v Rallye Cupu. Celá sezóna se nesla – především u posádky Hnáta – Pytlák – v duchu improvizace, v případě posádky Balů – Dandy byla dána finančními výkyvy příjmové stránky jezdce. Bereme tuto sezónu jako odrazovou, v době finanční krize je zákonitý i určitý útlum v účasti a výsledcích, dá se říci, že i náš plán na sezónu 2011 bude určitým způsobem determinován loňskými událostmi, ale tak, jak je očekáváno oživení v jiných odvětvích, tak i naše plány do této sezóny jsou mnohem konkrétnější, smělejší a pevnější ve svých základech.
 
Hnáta v.r.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář