Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rallye Železné hory 2010 - 2. podnik RC 2010

16. 8. 2010

V sobotu 14. srpna se jel v okolí Chrudimi 2. podnik letošního Rallye Cupu. Soutěž se organizačně   vcelku vydařila, pouze časové problémy vzniklé haváriemi posádek ve svém důsledku znamenaly zkrácení servisních přestávek, což nám - zvláště při poslední zastávce - velice vadilo ( oprava příruby karburátoru ).

Vzhledem k tomu, že jsme se zúčastnili s Favoritem, neočekávali jsme v nabité třídě A1 ( 23 odstartovaných ), žádný zajímavý výsledek. Své udělala nevyježděnost s tímto vozem, částečně i prasknutí příruby karburátoru. Výsledné 11. místo v této třídě bylo za těchto okolností zřejmě maximem a pokud na příští sezónu nepřipravíme motor na hranici objemové třídy, zřejmě nemůžeme očekávat výrazně lepší výsledky.

Noční bouřka doprovázená prudkým deštěm ( aspoň podle vyprávění ostatních členů HRT, protože když já spím, tak spím a nevnímám, co se kde šustne ) změnila v některých místech trať oproti tomu, co jsme během čtvrtečního odpoledne a pátku natrénovali. I toto přispělo k pomalejšímu průjezdu RZ 1 a RZ 2. Počasí se od rána vylepšovalo a přestože bylo jasné, že na mnoha místech trati bude voda a vyplavené bláto z polí, zariskovali jsme a obuli hned na sucho.

RZ 1 a 2 jsme jeli opravdu asi dost opatrně, protože výsledné časy ve třídě A1 tomu daly za pravdu ( 18. a 15. čas ), navíc nám kazilo dojem i to, že na prvním testu nás pojeli naši bývalí soupeři z H1 Kašpar a Rejchrt na Trabantech. Na druhém testu se to podařilo sice pouze Kašparovi, ale jenom díky technickým problémům Rejchrta. Kluci, promiňte tu naši zradu ve formě škodovky Favorita, příště už přijedeme s Trabantem !

Na RZ 3 jsme sice zajeli ještě opět 15. čas, ale na RZ 4 už 11., občas se nám podařilo za zády udržet nějakou tu Fiestu, několik Poláků, Rakušana Jatela, ale vyhoupli jsme se taky ovšem díky odstoupení Steinera se Swiftem, který vyhrál s přehledem první dva testy.

Obrazek

RZ 5 dopadla špatně, nemohl jsem se nějak soustředit a navíc jsem prodal celý "mechový" les nad Křižanovickou přehradou. 16. čas byl velice tristní. Navíc nám začala podfukovat příruba karburátoru a motor se nechtěl odspodu roztáčet.

Na šestém testu jsme zkusili držet motor v otáčkách ( protože nebyla možnost opravy ) a s hořícími brzdami se to na čase pozitivně projevilo. 12. čas a konečně jsme za zády udrželi Trabanty ( s motorem o dvojnásobném objemu opravdu hrdinství ! )

Na RZ 7 jsme přidali 11. čas. Po nouzové opravě příruby se průběh točivého momentu mírně zlepšil. Na definitivní opravu jsme neměli ani materiál, ani čas, který byl zkrácen ze 30 minut na 10, a tak jsme prasklinu pouze vyplnili chemoprénem.

Na závěrečné RZ 8 jsme si udělali radost 10. časem, což bylo v současných podmínkách asi maximum, co se dalo z Favorita dostat.

Škodovka ve třídě do 1400 má určitý objemový problém, pro příští sezónu bude potřeba na motoru zapracovat. Podvozek máme dostatečně dimenzovaný i pro silnější agregát, takže cesta zvýšení výkonu se přímo nabízí.

Soutěž se docela vydařila. Nebýt časových problémů s odstoupivšími vozidly, které mělo za důsledek zkrácení servisních přestávek, byla by to jistě jedna z nejhezčích soutěží Rallye Cupu. Máme letos v RC odjety dvě soutěže, čekají nás ještě Litoměřice, Zvíkovec a Kralovice. Uvidíme jak dopadnou i tyto podniky a teprve potom budeme letošní šampionát hodnotit.

Hnáta v.r.

Pozn.: A zde něco pro zajímavost ze skupiny H1:

http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=6414&title=zelezne-hory-2010-sk-h1

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář