Jdi na obsah Jdi na menu
 


2. Rallye České středohoří - 3. soutěž Rallye Cupu 2011

V sobotu 9.července se jela v okolí Litoměřic 3. soutěž letošního Rallye Cupu. Trať měla délku cca 200 km a takřka 75 kilometrů rychlostních zkoušek včetně loňských oblíbených "kasáren".

Centrum soutěže bylo nově umístěno do prostor autosalonu Gerhard Horejsek, servisní zóna byla rozdělena na dvě části, na pozemku autosalonu a naproti přes silnici na louce. Přestože si ředitel soutěže liboval, jak je letos servisní zázemí dokonalé, přece jenom bylo loni lepší. Umístit přejímky,servisní zónu, start, ČK, cíl a vyhlášení do bezprostřední blízkosti nejfrekventovanější silnice v severozápadních Čechách / spojnice Terezín   - Litoměřice /, kdy vám od pátku jezdí napříč z obou stran výletníci, víkendáři, chalupáři a nákupčí v blízkém Intersparu, to bylo v mnohém o život. Běhající spolujezdci přes silnici /pro čas do časovek/ a potácející se servismani do a ze stanu "Kjušovic", kličkující mezi paničkami s nezvedenými parchanty a obrovskými nákupními vozidly a cisternovými nákladními vozy, to byl kolorit 3. soutěže RC. Naštěstí nedošlo k žádné újmě na zdraví. Na druhou stranu je možno říci, že ředitel udělal pro propagaci soutěře maximum, protože nebylo projíždějícího motoristy, který by nevěděl, že se tu jedou nějaké závody. Ale k věci...

Kdyby nám někdo v pátek řekl, že dojedeme na druhém místě ve třídě, tak bych se mu vysmál. Ještě v pátek v servisce jsme se neúspěšně snažili doladit karburátor, abychom nemuseli slavnostní start do soutěže absolvovat s pytlem svíček.

Hnáta:" Především bych chtěl poděkovat Michalu Rejchrtovi, Bodiemu a Jirkovi Formánkovi, kteří nám dali dohromady nastavení nového karburátoru, se kterým jsme zdárně neabsolvovali pouze slavnostní zahájení, ale i celou soutěž druhý den. Je vidět, že kolegialita v nejnižších třídách historiků není jenom prázdné slovo."

Pro jistotu jsme se vybavili pěti svíčkami a vyjeli na slavnostní start.... a začali jsme opravdu v duchu tradic: na náměstí motor zhasl a šel velice obtížně natočit, při příjezdu na náměstí přestalo auto brzdit a tak jsme málem trefili státem chráněnou kašnu. Do třetice se nám podařilo po slavnostním startu spadnout s autem ze startovní rampy. Věda, že bývá vždy do třetice, se nám při odjezdu - paradoxně "do čtvrtice" ulila svíčka, takže jsme do servisu dojeli pouze na jeden válec. Tyto zážitky nevěstily nic dobrého do druhého dne.

hnatali2.jpg

Těsně před pádem z rampy pravým předním kolem napřed.

Ráno se auto podařilo natočit naprosto bez problémů, takže jsme provedli běžnou kontrolu tlaků v pneumatikách, namíchali a nalili benzín a v 9:53 jsme vyrazili na trať. Před první RZ jsme však čekali více než hodinu ( údajně nepřipravené retardéry a havárie Steinera se zásahem záchranky ), takže zase všechno zchladlo a museli jsme znovu ohřívat. Začali jsme opatrně, protože to vypadalo, že se přidírá motor ( na druhé kolo jsme snížili předstih ) a s časem 9:51,9 jsme byli ve třídě tak 40 sec za ostatními ( nejrychlejší byl Michal Kotek s časem 9:05  kdy spolehlivě pobil i celou třídu H2 ). Charakter první vložky byl spíše rychlejší, jely se poměrně dlouhé úseky naplno, jedničky, dvojky, až v obcích a retardérech ( devět retardérů ) se to zpomalilo. Dvoutaktnímu motoru tento režim příliš nevyhovuje. V druhé RZ byl opět nejrychlejší Michal Kotek a ujel nám o dalších 32 sec. V kasárnách se Michalovi podařil hattrick a završil tím první kolo soutěže jako nejrychlejší v H1.

Pořadí po prvním kole:

Michal Kotek        18:12,5

Michal Rejchrt     18:25,4

Jiří Formánek      18:29,1

Jiří Donát              19:38,4

hnatali1.jpg

Populární buzerplac v kasárnách, opět to hodně prášilo.

Do druhého kola jsme nastupovali na čtvrtém místě, což bylo pro nás velice potěšující, protože jsme počítali, že s nevyzkoušeným autem těžko dokončíme první kolo. Snažili jsme se trochu zrychlit, abychom se trochu lépe poměřili s ostatními a vyzkoušeli, jak se karburátor japonské výroby sehrál s východoněmeckou technikou. Zdá se, že soudruzi tentokrát neudělali chybu a všechno - až na pár ulitých svíček díky přejezdům přes Litoměřice - fungovalo dobře.

Ve čtvrté zkoušce jsme se oproti prvnímu kolu pojeli o 17 sec, ale stále jsme uzavírali skupinu, protože i ostatní se zrychlili. Na pátém testu měl nejdříve technické problémy Michal Kotek, díky nimž jsme umázli z jeho náskoku 63 sec, a došlo zde k havárii Michala Rejchrta, kteří po hodinách zakončili kolostřešní kombinací. Pátý test jsme měli o 11 sec rychlejší než druhý - asi taky tím, že nám dýchal na paty zpožděný Michal Kotek. Ve druhých kasárnách jsme sice byli o 2 sec pomalejší, ale bylo to především díky tomu, že šotolina buzerplacu byla již hodně vyhrabaná od čtyřkolek a nedalo se nikam vyhnout z hromad volného kamení. Pořadí po druhém kole:

Jiří Formánek      36:39,2

Michal Kotek        37:45,3

Jiří Donát              38:50,7

hnatali3.jpg

První levá na buzeráku.

 Do třetího kola jsme vstupovali překvapeni z postupu na třetí místo, to však ještě nebylo vše. V sedmém testu se nám podařilo se opět trochu zrychlit ( 2,2 sec ), v osmém jsme se paradoxně o 2,7 sec zpomalili ( buď se časomíře rozjely postupně hodiny, nebo nevím, problémy jsme neměli ) a přišly třetí kasárny...

Již od průjezdu pod korunou mohutné vrby jsme viděli signalizaci dvou traťových komisařů o nepojízdném vozidle na trati, ani v duchu nás nenapadlo, že to bude Michal Kotek stojící uprostřed buzerplacu se zlomenou poloosou ( cca 300 metrů před cílem ).

Hnáta:" V tu chvíli jsem zalapal v tom mraku prachu po dechu a zaklapl. Ve vracákách na buzerplacu jsem se snažil vyhnout všem volným kamenům, které jsem v tom hnědým bordelu viděl a jediná myšlenka byla opatrně auto dovézt do stopky."

Přesto jsme se zpomalili jen o 4 sec oproti předcházejícím kasárnám. 

Tak takhle jsme přišli ke druhému místu.

Hnáta:" Pokud bych mohl porovnat loňský a letošní ročník, je vidět jasný pokrok. Změnily se tratě, jsou mnohem hezčí, techničtější, obsahují přirozené retardéry v obcích. Organizace poskočila také dopředu. Jedinou výhradu mám k centru soutěže, ale na druhou stranu chápu, že nejde autosalon přestěhovat na nějaké klidnější místo. Nebýt záseku hned poránu, dá se říci, že to byla velice pěkná soutěž. Testy všechny odjeté a tradiční zkouška v kasárnách opět divácky velice navštěvovaná. Už se těšíme na příští rok, určitě se zúčastníme."

 

p7090112.jpg

 

Další info na stránkách pořadatele:

www.rallyceskestredohori.cz

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pár fotek

(Dandy, 18. 7. 2011 17:00)

Ahoj, konečně jsem dal na rajče pár fotek:

http://dan-viper.rajce.net/Rallye_Ceske_Stredohori_2011

nestahuj kalhoty brod je ještě daleko,...ale ne zase tak daleko

(Hnáta, 14. 7. 2011 16:41)

...abys měl dost času. Michale R., souhlasím s Michalem K., nemáš VŮBEC žádný čas, vlítněte na to, aby to do Chrudimi vrčelo. Pokud bys potřeboval něco ( povrchové díly - nemám př. blatníky, popř. různé mechanické záležitosti ), tak mi napiš, třeba by se mi to povedlo ti to přivézt na míchačku, nebo do Liberce. Rallye se jezdí dokud srdce bije!!!

Litoměřice

(Krteczek, 13. 7. 2011 18:53)

Zde pár sebraných fotografií a videí našich dvoutkatních ořů... http://www.trabime.cz/trabi.php?id=1&sid=33

Závod končí v cíli

(Michal RKL Team B, 11. 7. 2011 18:35)

Nazdar kluci.Myslim že jste to zvladli na jedničku.Jen tak dál.Kdyby jste jeli Chrudim a potřebovali pomoc tak rád píchnu.Mám teď celkem dost času.

Re: Závod končí v cíli

(Krteczek, 12. 7. 2011 16:52)

To Hnáta: Moc pěknej článek a zhodnocení soutěže. Po tom co jsme v RZ5 opravili a jali se Tě stíhat, tak jsi snad musel zapnout turbomotory. Moc pěkně Ti to jede. Přiblížili jsme se Ti na 50metrů a od té doby jsi nám nedaroval ani milimetr. Moc pěkné!!!

To Michal RKL Team B: Prdlajs. Nemáš čas. Koukej si přijet pro kastli a v Chrudimi na startu se uvidíme :-)