Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hodnocení sezony 2011

horovicedan.jpgPři zamyšlení nad právě uplynulou sezonou mne připadá, že klíčovým problémem našich nestabilních výkonů  / vyjma Dana, který letos začínal s Favoritem ve VP /, je amatérismus našeho přístupu k věci. Když řeknu "amatérismus", nemíním to jako hanlivý výrok, ale pouze jako termín technický. Přestože se snažíme navenek prezentovat svoji činnost jako činnost minimálně poloprofesionální, jsou naše výkony daleky tohoto slova. Každý máme svoji civilní práci / která nás časově i mentálně pohlcuje /, máme své rodiny, které by byly nejradši, abychom "už konečně přestali blbnout a věnovali se jim více", máme své tělesné schránky již dost opotřebované / a stojí nás to rok od roku větší přemlouvání, aby se daly do pohybu /, máme své zkušenosti, které nás  na jednu stranu dělají chytřejšími, ale na stranu druhou  pomalejšími, máme své  ohraničené rozpočty, které předem určují, co ano a co ne. Nemělo by ježdění být především náš koníček, který děláme proto, protože nás  baví a relaxujeme u něj ?....Bohužel však u toho nezůstává...

Jak jinak vysvětlit takové paradoxy, kdy po první polovině sezony  - k radosti nás všech -  se podařilo s WRC - s novou karburací - dokončit Litoměřice na druhém místě, kdy VPRC se syrovým motorem dojelo Střelu na bronzovém stupínku a kdy třetí sekci na Orlických horách vedlo na první pozici před takovými jmény, jako je Novák nebo Srnka;........ přijde sprcha s nápisem "Železné hory" / WRC poškozeno pro technickou závadu, VPRC není schopno se udržet na bednové pozici /. Jak je vysvětlitelné, že na jedné soutěži výkony z říše heroických eposů, vystřídá  na soutěži druhé totální selhání vedoucího týmu v roli diagnostika a zástupce vedoucího v roli pilota? Vysvětlení je prosté: se současným přístupem / časovým i věcným / k repasi techniky, diagnostice, testování nastavení podvozků a gum a dostatečnému tréninku před vlastním podnikem, nemáme šanci na lepší a stabilnější výsledky, které jsou nutné pro umístění v celkovém pořadí tříd. Svazuje nás pocit viny z toho, co jsme nedokázali a neudělali a naopak nás nežene radost, pro kterou jsme s tím kdysi začínali. Nebyla snad naivita našich prvopočátků lepší pro naši výkonnost, než současný stav, kdy si děláme hlavu  z  našich selhání? Kde je ta radost z pohybu, kde je ten koníček, ta relaxace ? Je přístup "amatérský" hanlivým výrazem ? Kéž bychom byli zase těmi nadšenými amatéry...

zh3.jpg

Zklamání u WRC se dá definovat jako selhání diagnostické práce mechaniků, ale především mě, jako diagnostika, kdy se nám nepodařilo odhalit skrytou vadu materiálu podle indicií, kterým jsme nekladli patřičnou váhu. Díky tomuto zásadnímu selhání došlo na Železných  horách k rozsáhlému poškození WRC.

zh7.jpg

Rozčarování u VPRC na stejné soutěži, které poznamenalo celý zbytek sezony, bylo způsobeno nedůvěrou v sebe sama a nemožností / neschopností / zkoncentrovat se na zbývající podnik sezony.

zh11.jpg

 Náš tým si nezaslouží přídomek poloprofesionální, přestože se o takovou image snažíme, image nevyhrává, image nás svazuje. Vítězí především práce na technice, sebezapření, překonání vlastních strachů a obav, neponechání ani zdánlivé drobnosti svému osudu, nové a nové začátky, poučení z vlastního selhání a hlavně touha po vítězství. Zřejmě jsme letos dost neobětovali ve prospěch kvalitního výsledku a přitom stačilo jen málo a obě auta mohla být na bedně. V H1 jsme třetí místo uhájili jen díky tomu, že Michal Rejchrt na Litoměřicích natolik poškodil svůj vůz, že už do konce sezóny nenastoupil a Jaromír Zajíc poslední podnik sezony nejel. V H2 byla situace jistě mnohem napjatější, byla to jistě výzva... a byl by to boj mezi VPRC a Pavelekem na Žigulu.

Závěrem bych asi měl napsat, že jsme ještě nebyli zralí pro lepší výsledky, že musíme lépe pracovat na technice a na sobě samých. Zřejmě bych se asi opakoval, asi jsem to napsal do hodnocení  loni... a předloni také...Tak co si vlastně popřát do nové sezóny? Více sportovního štěstí? Více osobního zdraví? Více nadšení pro věc? Méně trudomyslnosti z dílčích neúspěchů? Více času a dobré pohody, více pochopení našimi bližními....

asi od všeho kousek, protože u nás "amatérů", záleží výsledek na každé drobnosti.

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

pjosím

(sýkorka, 20. 1. 2012 22:49)

pjosím,potřebuju vědět předběžně termíny kdy kam pojedem,abych předešla tomu,že mi nevyjde služba,a nahlásila si včas dovču dokud ještě je čas a není moc termínů obsazených.Dík :-)

Re: pjosím

(Hnáta, 27. 1. 2012 8:03)

Rallye Cup: 27-29.4.Plzeň; 1-2.6. Orlické; 17-18.8. Pardubice; 7-8.9. Litoměřice; 12-13.10. Frýdlant; 9-10.11. Střela
Volný Pohár: 11-12.5. Hořovice; 22-23.6. Radouň; 20-21.7. Budějice; 14-15.9. Humpolec;5-6.10. Světlá
Dobře utajená pípa: 25-26.5. - místo utajeno