I. Rallye Orlické hory - 2. soutěž Rallye Cupu 2011
V sobotu 11. června se v okolí Rychnova nad Kněžnou jel první ročník Rallye Orlické hory jako druhý závod v seriálu Rallye Cup. Naše posádka Balů - Dandy se pilně připravovala již několik dní předem na účast s vozem Š 1000 MB RCC ve třídě H2 tak, aby získala další body do celkového hodnocení šampionátu.
Do obce Solnice, kde jsme měli ubytování, jsme dorazili ve čtvrtek večer ve složení: Balů, Dandy, Hnáta jako šéfmechanik a Sýkorka jako hlavní kuchař.
V pátek, po vyzvednutí itinerářů, se posádka seznámila s tratí. Volba trati se ukázala jako velice zdařilá: technické úseky se střídaly s rychlejšími, nechyběl ani kousek šotoliny, řekl bych, že za toto je třeba pořadatele pochválit. Naopak, za co bych je zrovna nechválil, byl slavnostní start na náměstí, který byl napřed odložen, pak i na náměstí se dlouho čekalo a zbytečně dlouhý byl i jeho průběh.
Druhý den naše posádka nastoupila s jasnou a předem domluvenou strategií - hned od první RZ jet co možná nejvíc naplno. Později, během dne, se ukázalo toto rozhodnutí jako velmi šťastné.
Hnáta:" Při délce rychlostních testů /necelých 49 km/ nezbývá než hned od začátku zatáhnout i s tím rizikem, že by se mohl stát nějaký výlet mimo trať. V praxi dochází - a týká se to skoro všech jezdců - k těmto výletům především na prvním testu, kde zřejmě ještě není koncentrace posádky na výkon stoprocentní. Nemohli jsme si však dovolit jakékoliv zaváhání, protože soupeři by nám mohli odskočit dál, než by se dalo během dne stáhnout. Proti všem dřívějším a dosavadním taktickým pokynům měla posádka příkaz v sobotu tahat hned od rána."
Balů:"Rozkaz zněl jasně...nikdo přes nás nesmí projít...No, příkazy se snadno dávají, hůř se plní. S vědomím, že zezadu mne honí rozdováděnej trabant s Michalem Rejchrtem za kolečkem, že musím jet naplno hned v první RZ a neudělat chybu, inu to se hned s klidem a v pohodě závodí. Po obvyklé ranní nervozitě, prodeji závoďáka a koupi choppera, zhotovení "kérky" na rameni a "zízítopáckých vousů", přes neustálé kladení si otázek, proč to vlastně dělám, když bych se u toho měl vlastně odreagovat a ne se psychicky hroutit, a neustálým otravováním okolí, jestli to tak taky "velký kluci" mají......, jsme vyrazili na první RZ. Nervozita spadla po prvních zatáčkách a přes svoje letité návyky jsem se opravdu snažil tahat od začátku. Výsledky se brzo dostavily."
Hnáta:" No, takováto španělská hesla typu No passaran a podobně jsme si tedy nedávali..."
Již po prvním kole / RZ 1 a RZ 2 / naše posádka rozhodně neuzavírala pořadí ve třídě a usadila se na druhém místě za Novákem s modrou Š 1000 MB. Ve druhém kole, po technických problémech Nováka, se dokonce dostala před něj s náskokem cca 10 sec.
Hnáta:" Chyběly nám relevantní informace o časech především Nováka, ani ve snu nás nenapadlo, že jeho dvojité hodiny a problémy s 3. rychlostním stupněm jej posunou až za nás. Naopak jsme žili v tom, že jsme po druhém kole druzí a že třetí kolo už pojedeme na jistotu a na udržení na druhé příčce."
Informace z říše snů, že naše posádka po druhém kole vede třídu H2 o 10 vteřin, by jistě taktiku pro třetí kolo radikálně změnila. Ale taková už je rallye, jak by řekl pan Pecháček, a nedostatek informací mívá kolikrát i fatální následky. Naopak Novák si byl vědom svého propadu a rychlejším třetím kolem se vrátil na první pozici.
Nakonec druhé místo se ztrátou 5,7 vteřiny byl pěkný výsledek a pro naši posádku znamená další zisk cenných bodů do celkového hodnocení v třídě H2. V průběžném pořadí šampionátu jsme na druhém místě se ztrátou 9 bodů na Nováka a zároveň chlapci obsadili 12. místo v celkovém pořadí historických vozidel.
Podrobnější informace k závodu a citace zúčastněných budou postupně doplňovány.
Servisní zona v Rychnově nad Kněžnou.
Další informace na: www.rallyecup.cz
nebo přímo na stránkách pořadatele: www.rallyeorlickehory.cz
Celkové časy v H2 po každé RZ:
Novák | 6:30,2 | 12:14,7 | 18:58,8 | 25:09,5 | 30:43,6 | 36:37,5 |
Stibor | 6:32,4 | 12:25,0 | 19:00,9 | 24:58,3 | 30:44,0 | 36:43,2 |
Pavelek | 6:32,6 | 12:33,3 | 19:06,9 | 25.11,9 | 30:56,1 | 37:01,4 |
Halady | 6:46,5 | 12:42,9 | 19:34,8 | 25:28,2 | 31:20,2 | 37:22,9 |
Balů a Hnáta v.r.