Jdi na obsah Jdi na menu
 


3. soutěž Volného poháru 2012 - Radouňská rallye

V pátek 22. června ve 20 hodin odstartovalo v Nové Včelnici 3. kolo letošního Volného poháru nejdelší letošní soutěží - dvoudenní Radouňskou rallye. Na pátečním programu byly 4 měřené úseky, v sobotu pak následovalo dalších 8 rychlostních testů. Celá soutěž tak měřila více než 400 kilometrů.

Naše posádka Dandy - Zdeněk Kohout na Favoritu 1400 měla  opravdu těžkou pozici, konkurence byla velká, jak jmény, tak počtem zúčastněných, a vždy se hůř obhajuje první pozice v průběžných výsledcích, než útok zezadu na pozice přední.

 

img-5249-6.jpg

 

Po noci, kde byl jediný taktický úkol - ztratit co nejméně na Koláře a Zemana, končili na pěkném 3. místě  za očekávaným tandemem stotřicítek výše uvedených a s více než 11 sekundovým náskokem na Urbana. Technika se chovala zpočátku trochu líně, motor se nechtěl točit přes 6 tisíc otáček, ale samo se to opravilo během sobotního dne, takže vlastně nebylo moc co na práci a tak jsme leštili a leštili karosérii, abychom snížili koeficient odporu vzduchu alespoň o 2 setiny, což by při vhodné další kombinaci s denním světlem mohlo na Zemana stačit...By třeba mohlo, kdyby...

Na třetím testu, okruhové RZ, však při posledním průjezdu došlo ke kontaktu s retardérem, což mimo očekávanou penalizaci 15 sec způsobilo mnohem horší věc, a to poškození levé přední strany podvozku. Došlo k ohnutí ramene, vytržení poloosy z převodovky a následného poztrácení "lébra" odstředivou rychlostí poloosy. K dalšímu poškození nedošlo. Situace s ramenem a vnitřním kloubem však vylučovala další pokračování v soutěži.

 

at.jpg

 

V celkovém hodnocení třídy H1 se v současné době dělíme o první místo právě s Kolářem a odstupy dalších posádek se znatelně zmenšily.

Nezbývá než si přát více štěstí v Rallye Budějovice, kde bude boj o první příčku průběžného hodnocení šampionátu hlavním tématem.

další info na: www.radounmotorsport.cz

výsledky na: http://www.ewrc-results.com/final.php?e=3980&t=Radounska-rallye-2012

Hnáta v.r.

 

Dandy:

po oprávněné kritice ze strany Balůa se pokusím okomentovat průběh soutěže.

První noční RZ se jela na stejné trati jako vloni za dne, takže jsem si jí docela pamatoval. Protože jsme ale startovali už za šera, přeci jen jsme ji jeli s respektem. I tak ale dosažený čas stačil na 3. místo ve třídě.

Druhá RZ se jela stejně jako v předchozím ročníku, kromě vynechání  jednoho retardéru, což tomuto úseku jen prospělo. Jelo se nám dobře bez výrazných kiksů a užívali jsme si dlouhou technickou RZ, jen Zdeněk ke konci už přicházel o hlas. Letos se nám podařil i čistý průjezd šotolinovým úsekem před koncem RZ,  přestože vzhledem k dojetí před námi startující posádky s Fordem Eskort MK I. byla v tomto místě viditelnost cca na 2 metry.

Ve 2. kole jsme na obou RZ-tách o něco zrychlili a po noci jsme si udrželi 3.místo ve třídě za vedoucím Zemanem a Pavlem Kolářem (oba Š 130 LR). Absolutně na 34. místě.

V sobotu ráno se první zkouška jela na nové trati. Není sice moc dlouhá (6 km) ale celkem technická bez výrazných záludností a rozhodně lepší než loňská kterou nahradila. Jedinou její nevýhodou je její vzdálenost od servisu (30 km). První svezení na této zkoušce se u nás obešlo bez komplikací, i když zde v některých pasážích byl prostor pro zrychlení. V RZ jsme zajeli 4. čas se ztrátou 2s na prvního.

Druhá denní RZ byla stejná jako se jela vloni jako noční. Výborně nám sedla a osobně jsem si ji strašně užil. A zvláště u této zkoušky mne mrzí, že jsme se na ní svezli jen jednou. Zajeli jsme tady 3. čas, na Pavla Koláře jsme zde sice ztratili 8 sekund, ale na Zemana jen 1s. Naopak na Čížka, Urbana a Kdéra jsme najeli 8 s.

Třetí RZ v sekci byl legendární  Radouňský okruh. Ten mám dobře najetý už z loňska – možná až moc. Byli jsme docela rychlí a to až tak, že se jeden retardér přiblížil rychleji než jsem očekával a trefil jsem pneumatiky levým kolem tak nešťastně, že to rameno nevydrželo. Zkoušku jsme sice dokončili, posledních 150 metrů samospádem, a dokonce jsme i přes tento incident dosáhli 3. čas ve třídě, ale poškození vozu znamenalo odstoupení ze závodu.

Samozřejmě to zamrzí ať z důvodu ztráty pěkného průběžného místa, ztráty bodů, tak že jsem nemohli dokončit poslední třetinu nádherné soutěže.  Pokusíme se to napravit na dalších soutěžích. Pokud nenastanou neočekávané komplikace tak další závod nás čeká už 21.07. v Českých Budějovicích. Tak nám držte palce!


Dan v.r.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

?

(Balů, 27. 6. 2012 6:06)

To se tady jako neobjeví nic z průběhu závodu? To se tam nic nedělo, nebo jak?

Re: ?

(Hnáta, 27. 6. 2012 20:52)

Dělo, ale ještě jsem se z toho nevzpamatoval.

Re: Re: ?

(Dandy, 27. 6. 2012 23:49)

A co teprve Fanouš ...