Jdi na obsah Jdi na menu
 


Plán na sezónu 2014 - technická část

Plán na letošní sezónu je zatím v okamžiku zrodu. V současné době jsou pojízdná pouze vozidla ŠKODA 1000 MB B5 a ŠKODA Favorit 1400 Mk1. Na Trabantu WRC se stále pracuje a vzhledem k tomu, že je naplánovaná celková rekonstrukce včetně výměny bezpečnostního ochranného rámu / výroba Michal Reichrt /, není zatím znám horizont, kdy bude auto hotovo.

baluroh.jpg

 Inovacemi prochází především podvozek ŠKODY 1000 MB, kde se budou měnit tlumiče. Tlumení od firmy Speedpro bude nahrazeno HP Sportingy a uložení zadních kyvných ramen bude nově řešeno unibaly od firmy Tym- motorsport. Od úpravy především očekáváme přesnější vedení zadní nápravy a celkové zlepšení chování vozu na silnici.

rs2.jpg

Favorit dostává pro letošek nové brzdy a bude potřeba i nové obutí. V současné době se v dílnách JIH odlehčuje karosérie, zjednodušují různé prvky ovládání, montují se nová sedadla, lehčí startér a další prvky procházejí odtučňovací kůrou. V plánu byl i motor 1300 ccm, ale ještě vyčkáme, jak se bude plnit třída H5 ČMPR, jestli by byla investice do motoru účelně vynaložená.

hezkazkralovic.jpg

Oproti tomu Trabant WRC je prakticky ve fázi zrodu. Pokud je bezpečnostní konstrukce právě srdcem celého auta, toto srdce zatím bije mimo karosérii na dílně libereckého barda Trabantů Michala Rejchrta. V plánu je snížení celkové hmotnosti vozu o cca 30 kilogramů, čímž bychom se konečně dostali na hmotnostní parametry legendárního Amarouna. Inovací prošly především přední brzdy, přední náprava poháněná tripoidy, celý podvozek je natlumen tlumiči HP Sporting, následují nová sedadla OMP a šestibodové pásy RRS. Převodovka bude nadále čtyřrychlostní a motor jako v předchozí fázi - čtyřkanál Seifart. Pro noční RZ se změnilo i osvětlení a pro dálková světla jsou použita světla Hella ( 210 mm ), stranová světla od firmy Wessem (180 mm). I interiér vozidla prochází vývojem tak, aby neodporoval předpisům ČMPR a vyhověl i německým bezpečnostním předpisům. Dojde k výměně sporadické přístrojové desky, kde přibyde polyuretanový horní kryt, boční ochrana ( přední dveře ) bude řešena pomocí alusendvičů vlastní výroby, které nahradí letité kovralové výplně. Dojde i k vývoji na jiných detailech, které ve své konečné fázi mají odlehčit karosérii. Cílem je další zrychlení vozu.

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář