Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rallye Hořovice - první podnik ČMPR 2019

12. 4. 2019

O uplynulém víkendu se jel první podnik letošního šampionátu ČMPR 2019, a to v Hořovicích. Rychlé,  "letecké" tratě s krátkou kilometráží nakladly na posádky velké nároky na soustředění, bezchybnost a správný odhad na dobržďování do retardérů a těžších zatáček. Střídavé počasí navíc ještě zkomplikovalo volbu pneumatik. Naše posádka Dandy - Dejmal ( Kája se omluvil, měl povinnosti na Rallye Šumava ) odvedla v daných podmínkách maximálně možný výkon. 

hor4.jpg

Zatím co technická přejímka probíhala za slunečného, takřka letního počasí, již na tři páteční testy ( 3x Drozdov ) se prudce ochladilo. Do prvního kola jsme odstartovali na kombinaci tvrdé-střední, ale již na druhé kolo jsme šli do kombinace střední-měkké ( a pokračovali na nich i celou sobotu ).

hor3.jpg

Páteční testy vyhrál jednou Kačena a dvakrát Ritschl a pořadí se ustálilo na Ritschl-Kačena-Dandy-Tůma. Již od počátku bylo jasné, že chlapci s Hewlandy nám pěkně zatopí, ale naopak nás příjemně překvapilo, že jsme před Lubošem Tůmou.

hor6.jpg

Sobota se ještě více klimaticky zkomplikovala, vítr se sice trochu uklidnil, zato však přibylo přeháněk a tudíž i starostí s volbou pneumatik. V každém kole se jely dva testy ( Zaječov a Kařízek ) a poté se jelo do servisu. Takto to bylo během celé soboty celkem čtyřikrát. Už v prvním servisu si začal Dan ztěžovat na klepání na pravém předku. Balů kontrolou shledal vůli na hřídeli poloosy, ale na servis jsme měli příliš málo času na výměnu. Poté jsme poloosu kontrolovali v každém servisu, tzn. po každých cca 40 km. I přesto Dan byl schopen udržet Luboše Tůmu za svými zády až do RZ 9. V posledním servisu jsme zjistili, že vůle hřídele se začíná zvětšovat, ale opět bylo málo času, protože jsme zrovna řešili aktuální problematiku volby kol pro RZ 10 a 11. Na RZ 10 bylo sucho a na RZ 11 stála voda. Nenápadnou soukromou špionáží jsme zjistili, že Tůma přezul na mokré. Dan nakonec zůstal na suchých kolech, ale ještě předtím jsme váhali s volbou mokrých, eventuálně intermedia. Všechny kombinace pneumatik měly něco pro, ale i něco proti.

hor1.jpg

V RZ 10 se Luboš dostal před Dana o pouhých 0,8 sec a závěrečný test ( RZ 11 ) očekával největší boj z celé soutěže. Na trati posledního testu však voda vydržela. Dan s Dejmalem hrdinně bojovali se suchým obutím a pokračující devastací poloosy. Luboše dohnal k maximálnímu výkonu jeho spolujezdec Pavel Viktora. A výsledek ? Pořadí se již nezměnilo a v cíli jsme byli  čtvrtí o 11,1 sec za Lubošem Tůmou.

hor9.jpg

Naše posádka zaslouží uznání, že přes technické problémy přivezla do cíle auto celé a že přivezla body do šampionátu. Rozhodnutí o správné volbě pneumatik je vždy nejtěžší stránkou každé rallye při proměnlivém počasí. Na adresu Danovy volby nutno dodat, že byla plně v souladu a pochopením týmové taktiky. Případným zvýšením gripu přezutím na mokrou volbu by třeba nemusel vydržet kloub poloosy a bodů za 4. místo je přece jenom mnohem víc než 0 za nedojetí.

hor7.jpg

zapsal Hnáta v.r.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář